| کد خبر: 229805 |

آزادراه اراک- خرم آباد بخشی از کریدور مهم آزادراهی اتصال تهران به بندر امام است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه اراک- خرم آباد به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی کشور و کوتاه ترین مسیر جاده ای اتصال تهران به بندر امام خمینی است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی دارد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه اراک- خرم آباد به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی کشور و کوتاه ترین مسیر جاده ای اتصال تهران به بندر امام خمینی است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی صبح امروز از آزادراه اراک- خرم آباد بازدید کرد و گفت:‌ این آزادراه بخشی از مهمترین کریدور آزادراهی کشور در اتصال نواحی شمال کشور به بندر امام خمینی (ره) است و نقش مهمی در جا‌به‌جایی بار و مسافر در طول این کریدور دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی این کریدور را کوتاه‌ترین مسیر جاده‌ای کشور از دریای خزر به دریای خلیج فارس اعلام کرد و گفت:‌ این کریدور از بندر امام خمینی (ره) آغاز و با عبور از اهواز، اندیمشک، خرم آباد، اراک، سلفچگان، قم به تهران می‌رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش مهمی از این آزادراه حدفاصل اراک تا بروجرد به صول ۶۷ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد در مراحل نهایی اجرایی قرار دارد.

خادمی تکمیل این آزادراه را موجب پویایی و پایداری شبکه آزادراهی کشور معرفی کرد و افزود: این آزادراه اتصال بین آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و خرم آباد - پل زال را برقرار می‌کند که در آینده با امتداد آزادراه  به سمت سلفچگان و قم و اتصال به آزادراه حرم تا حرم شبکه گسترده و پیوسته آزادراهی فراهم می‌شود.

وی بهره برداری از این بخش از آزادراه حدفاصل اراک تا خرم آباد را موجب کاهش ۳۳ کیلومتری طول مسیر دانست و ادامه داد: با بهره‌برداری از این قسمت زمان سفر ۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد، حدود ۶۵ میلیون لیتر سالیانه در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود و با کاهش تصادفات ۱۴۷ میلیارد ریال و کاهش زمان سفر۱۲۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی سالیانه انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور بهره‌برداری از این آزادراه را همچنین موجب گشایش گره‌های ترافیکی شهرهای اراک، بروجرد و خرم آباد دانست.

خادمی در خصوص پیچیدگی عملیات اجرایی در این محور کوهستانی توضیح داد و اظهار داشت: این آزادراه دارای ۸.۵ کیلومتر تونل و ۲ کیلومتر پل است که با بهره‌برداری از آن عبور از سه گردنه برفگیر و سخت رازان، زاغه و زالیان تسهیل می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر عملیات اجرایی ۷/۵ کیلومتر از تونل‌ها تکمیل شده است و در مرحله روسازی و آسفالت قرار دارد.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی  در پایان از اشتغال بیش از هزار نفر نیروی انسانی و ۴۶۰ دستگاه ماشین‌آلات در طول پروژه خبر داد و افزود: در راستای تکمیل هرچه سریعتر این آزادراه تمام تلاش دولت و بخش خصوص به کار گرفته شده است تا این پروژه طی چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.