| کد خبر: 1858 |

ساخت کشتی تفریحی مسافربری «مایا» در بابلسر

تین نیوز | به‌زودی کشتی تفریحی مسافربری مایا که توسط یک نخبه بابلسری طراحی و ساخته شده است، در دریای مازندران به آب انداخته می‌شود.

کشتی تفریحی مسافربری مایا که توسط یک نخبه بابلسری طراحی و بدون دریافت هیچ‌گونه تسهیلات بانکی ساخته شد به‌زودی توسط مسئولان کشوری و استانی در دریای مازندران به آب انداخته می‌شود.
 
این کشتی با بکارگیری تکنیک‌های روز دنیا در زمینه تولید کشتی در منطقه صنعتی میرود شهرستان بابلسر ساخته شده است.
 
نادر میرزایی طراح و سازنده این کشتی گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد مایا این است که دارای سکان و فرمان نیست.
 
وی افزود: این کشتی با وزنی حدود 12 تن، طولی معادل 12 متر، عرض 85/4 متر و ارتفاع 6 متر قابلیت جابجایی 40 مسافر و سه خدمه را دارد.

 
میرزایی یکی از اهداف خود در ساخت این کشتی را فعال نمودن بیش از پیش گردشگری دریایی در سواحل دریای مازندران دانست و گفت:  با این وسیله بتوانیم توان بالقوه گردشگری دریایی را در این منطقه به بالفعل تبدیل کنیم.
 
این نخبه بابلسری تقویت احساس خودباوری متخصصان داخلی در زمینه تولید شناورهای دریایی را از دیگر اهداف ساخت این کشتی دانست.
 
طراح و سازنده کشتی مایا ادامه داد: سیستم رانشی این کشتی زیبا و مجهز به دو موتور مستقل ملخی هر یک با قدرتی در حد 200 اسب بخار و در مجموع 400 اسب بخار است.
 
میرزایی با بیان اینکه این کشتی در سه طبقه ساخته شده است، عنوان کرد: برای تامین توان لازم الکتریکی کشتی یک ژنراتور پر توان 15 کیلو وات برای رفع کلیه نیازهای روشنایی – برودتی – تجهیزات شخصی و الکترونیکی مسافران و برای راه‌اندازی شبکه وای فای و اینترنت بیسیم کشتی و دیگر تجهیزات بکار گرفته شده است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بدنه این کشتی زیبا با یک طراحی ویژه و منحصر به فرد از جنس فایبرگلاس ساخته شده است که نوع طراحی آن از نوع دولگنه معروف به کاتامارا است تا بتواند به بالاترین پایداری و امنیت در طوفان‌ها و شرایط جوی نامساعد بهره ببرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.