| کد خبر: 121201 |

مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه؛

◄ حضور شرکت‌های ایرانی در بنادر، تجلی اقتصاد مقاومتی است

تین‌نیوز| مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه گفت: در حال حاضر بنادر ایران در اختیار شرکت‌های داخلی است و این مصداق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی اعتصام در گفتگو با این شبکه خبری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در بنادر محورهای مختلفی دارد گفت: در رابطه با خدمات بندری و دریایی، شاکله و ساختار سازمانی که در اداره بنادر وجود دارد، بحمدالله توسط شرکت‌های ایرانی دارد انجام می‌شود و یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی استفاده از حداکثر توانایی داخلی و ظرفیت‌های بومی و انتقال دانش و تکنولوژی در این مباحث است که ما به شکل ویژه از این وضعیت بهره‌مند هستیم و اکثر شرکت‌های داخلی در بنادر مستقر هستند و کار می‌کنند.

او افزود: در صورتی که در اکثر کشورهای خارجی و به خصوص کشورهای منطقه با این مسئله روبرو هستیم که اداره بنادرشان توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شود.

اعتصام تجهیزات را هم یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: بحث دوم تجیزهات مرتبط با این کار است که بخشی از آن می‌تواند در داخل کشور ساخته شود و بخش دیگری هم می‌تواند با مشارکت خارجی انجام شود و بخشی هم قطعا باید خریداری شود.

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه ادامه داد: سازمان بنادر این را در برنامه‌ریزی‌هایش دارد و دارد به این سمت می‌رود که البته در این بخش نیاز به حمایت بیشتری وجود دارد. صنایع هم باید برنامه‌ریزی قوی‌تری برای جذب این بخش از فعالیت‌ها انجام دهند. سازمان بنادر در حال حاضر با منگان، هپکو و ماشین‌سازی قراردادهایی برای ساخت تجهیزات دارد که امیدواریم این کار محقق شود.

اعتصام با تاکید بر اینکه نرم‌افزارهای این بخش هم اهمیت شایانی دارد تصریح کرد: بخش بعدی در بخش نرم‌افزاری است که یکی از مباحث کلیدی اداره بنادر است که الحمدالله الان این کار با نرم‌افزارهای ایران انجام می‌شود. البته ما اعتقاد داریم که سازمان در این بخش باید اعتماد بیشتری داشته باشد و این بحث را فراگیرتر کند تا نسخه‌های جدیدی نرم‌افزاری برای اداره بنادر تهیه شود که با سطح جهانی هم مطابقت داشته باشد.

مدیر عامل شرکت تایدواتر خاورمیانه درباره بخش آموزشی و مدیریتی نیز تاکید کرد: در رابطه با بحث‌های مدیریتی قطعا نیاز به تجربیات بیشتری داریم و در بخش آموزشی هم کلاس‌ها و دوره‌های متعددی در حال برگزاری است. اکثر آموزش‌های تخصص ما بومی شده و توسط شرکت‌های داخلی انجام می‌شود. طبیعی است که در این بخش برای دسترسی به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا اعزام‌هایی به دوره‌های بین‌المللی داشته باشیم و باید سازمان حمایت کند تا در این بخش اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد.

اعتصام از سرمایه‌گذاری نیز سخن به میان آورد و تاکید کرد: درباره سرمایه‌گذاری هم برای اینکه بتوانیم این امر را محقق کنیم و بنادرمان را به سطح بین‌المللی برسانیم و بتوانیم در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم قطعا نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین داریم که صد در صد با منابع داخلی امکان‌پذیر نخواهد بود و حتما باید مشارکت خارجی را داشته باشیم که از منابع و دانش‌و مدیریت‌شان استفاده کنیم.

او افزود: به عقیده من این هم در چارچوب جمهوری اسلامی ایران باید از حضور حداقلی و در حد رفع نیازهای کشور استفاده کنیم. در این بخش باید دقت کنیم که شرکت‌های داخلی دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه گفت: متاسفانه بنادر ما به تجهیزات روز دنیا و یا روش‌ها و مکانیزم‌ها و سیستم‌های الکترونیک و رباتیکی که بدون پرسنل کار می‌کنند مسلح نیستند که سازمان حتما باید در این بخش برنامه‌ریزی کند و این موضوع را در راستای ارتقای استاندارد خدماتی که در بنادر حاکم است، بیشتر پی بگیرد.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.