| کد خبر: 51008 |

افزایش سهم شرکت‌های ریلی برای تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن از انجام مذاكرات با بورس به منظور ترویج تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه خبر داد و گفت: تاكنون مذاكراتی با متولیان این نهاد انجام شده تا پیرو آن بورس به استناد تضمین شركت های ریلی از طریق شركت راه آهن، مجوز انتشار اوراق برای تامین مالی را صادر كند.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پورسیدآقایی با اعلام این خبر موضوع تامین سرمایه از طریق بورس را مد نظر قرار داد و گفت: هم اكنون اولین پروژه در این زمینه در مرحله به ثمر رسیدن است به این ترتیب كه شركت راه آهن مذاكراتی را با بخش خصوصی به منظور ۲ خطه كردن مسیر چادرملو به اردكان انجام داده و بر اساس آن بخش خصوصی برای تامین منابع مالی از طریق ابزارهای بازار سرمایه مانند تشكیل صندوق پروژه و ... اقدام خواهد كرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش خصوصی مربوطه با استفاده از این صندوق یا سایر ابزار های مالی بازار سرمایه نسبت به تامین منابع مالی پروژه و كسب سود خود اقدام خواهد كرد.
 
مدیرعامل راه آهن تشویق شركت های ریلی به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز از طریق بازار سرمایه را اقدام قابل توجه دیگری بر شمرد و گفت: در سال گذشته شركت مسافربری جوپار برای خرید ناوگان از طریق انتشار اوراق صكوك نسبت به تامین مالی مورد نیاز خود اقدام كرد.
 
پور سید آقایی از انجام مذاكرات با بورس به منظور ترویج تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه خبر داد و گفت: تاكنون مذاكراتی با متولیان این نهاد انجام شده تا پیرو آن بورس به استناد تضمین شركت های ریلی از طریق شركت راه آهن، مجوز انتشار اوراق برای تامین مالی را صادر كند.
 
وی ابراز امیدواری كرد تا با ترویج این قبیل اقدامات حوزه ریلی و سایر زیرمجموعه های وزارت راه بتواند سهم بیشتری از بازار سرمایه در تامین مالی پروژه های خود داشته باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.