| کد خبر: 42107 |

انقلاب ریلی با اجرای برنامه ۸ ساله توسعه راه‌آهن در راه است

تین نیوز | معاون برنامه‌ریزی راه‌آهن با اشاره به تدوین برنامه ۸ ساله توسعه حمل‌ونقل ریلی گفت:با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب، هدفگذاری خوبی در برنامه پیش‌بینی شده که در صورت تامین منابع مالی، انقلاب و تحول عظیمی در حمل‌ونقل ریلی روی می‌دهد.
 
سعید رسولی اظهار کرد: در ارتباط با توسعه حمل‌ونقل ریلی برنامه‌ای 8 ساله را تدوین کرده‌ایم که شامل دو برنامه 4 ساله است.
 
وی با بیان این‌که این برنامه از امسال شروع شده و تا سال 1400 ادامه می‌یابد، تصریح کرد: شاید برای اولین‌بار باشد برنامه‌ای منسجم با زیرپروژه‌ها در هر بخشی با تعریف مشخصی در مدت 8 سال در کشور اجرایی می‌شود.
 
وی با بیان این‌که اهداف برنامه 8 ساله توسعه راه‌آهن مشخص است، افزود: برنامه مذکور در دولت ارائه شد و مورد حمایت قرار گرفت. رهبر معظم انقلاب در بازدید از مپنا دستور دادند کاری انجام شود تا بارها از جاده به ریل منتقل شود، در این راستا هدفگذاری خوبی را در برنامه پیش‌بینی کرده‌ایم و در صورت تامین منابع استارت یک انقلاب و تحول عظیم در حوزه حمل‌ونقل ریلی زده شود.
 
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن پیش‌تر با بیان این‌که امسال اعتبار راه‌آهن برای 12 طرح حدود 520 میلیارد تومان است گفته بود: یک طرح خاص را هم امسال دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داد که مجلس نیز آنرا مصوب کرد و برای اولین‌بار 1500 میلیارد تومان در ردیف‌های متفرقه بودجه برای توسعه حمل‌ونقل ریلی پیش‌بینی شده است.
 
رسولی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه دولت تخصیص مناسبی در اختیار راه‌آهن قرار گرفته و بخش زیادی از اعتبارت تخصیص یافته و در اختیار مجریان طرح قرار گرفته است.
 
وی یادآور شد: اعتبار 1500 میلیارد تومانی چون ردیف درآمد- هزینه‌ای است بنابراین باید درآمد آن محقق شود تا تخصیص داده شود. از این رو تخصیص ردیف بودجه 1500 میلیارد تومانی تاکنون 34 درصد بوده که امیدواریم تا پایان سال این رقم نیز محقق شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.