| کد خبر: 3375 |

مدیرعامل راه آهن خبر داد:

◄ اعطای وام‌های بلاعوض به خریداران ناوگان جدید ریلی

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن گفت: برای تشویق شرکت‌های خصوصی در جهت سرمایه‌گذاری در تأمین ناوگان جدید، وام‌های بلاعوض به خریداران واگن‌های مسافری و باری داده می‌شود.

محسن پورسیدآقایی در خصوص نقش اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در حمل و نقل ریلی گفت: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، دولت آئین‌نامه‌ای مصوب کرده است که به موجب آن از سال 93 به ازای حمل مسافر و بار، به میزان صرفه‌جویی سوخت به راه آهن پول برگردانده شود.

وی افزود: این خبر خوبی برای راه آهن بوده و هر چقدر افزایش عملکرد داشته باشیم، مازاد صرفه جویی انرژی را از محل فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها دریافت خواهیم کرد.

مدیرعامل راه آهن خاطر نشان کرد: پیش بینی ارقام اولیه در بودجه امسال برای دریافت پول راه آهن از محل یارانه‌ها به ازای حمل پنج میلیارد تن-کیلومتر بار و مسافر، چیزی حدود 500 میلیارد تومان بوده و می‌تواند به عنوان افزایش عملکرد راه آهن به این سازمان اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه مهم‌ترین نقطه ضعف این موضوع، مشخص نبودن وضعیت خود یارانه‌هاست گفت: امسال علیرغم پرداخت یارانه نقدی به مردم، مبلغ 10 هزار میلیارد تومان نیز به بخش‌های تولید و حمل و نقل اختصاص یافته است.

پورسیدآقایی تصریح کرد: سهم اختصاص یافته برای تولید و حمل و نقل از محل انصراف 25 درصد مردم از یارانه‌ها پیش بینی شده است و اختیار صرف کردن آن بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها گذاشته شده است.

وی افزود: پیشنهادی از سوی ما به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه شده است که کلیات آن به تصویب رسیده و بر اساس این مصوبه تصمیم گرفته شده است برای تأمین ناوگان، به شرکت‌های خصوصی برای خرید واگن وام‌های بلاعوض داده شود.

مدیرعامل راه آهن در رابطه با شرایط این وام گفت: میزان سوخت و انرژی صرفه‌جویی شده توسط این واگن محاسبه شده و در اول خرید به مالکان وام بلاعوض واگذار می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش بینی رقم اولیه برای پرداخت وام به خریداران واگن گفت: پیشنهاد ما برای خریداران واگن باری در حدود 80 تا 100 میلیون تومان و برای واگن‌های مسافری بین 800  میلیون تا یک میلیارد تومان است.

پورسیدآقایی تأکید کرد: البته این وام بلاعوض برای خرید ناوگان‌های نو بوده و پس از بررسی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به صورت برنامه‌ریزی شده عمل خواهد شد.

وی افزود: تأکید سازمان هدفمندی یارانه‌ها به خرید واگن از شرکت‌های داخلی است اما اگر شرکت‌های داخلی ظرفیت تولید نداشته باشند می‌توان از شرکت‌های خارجی خریداری کرد.
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حقوقی 0 0

    به نظر حقیر بهتر است راه آهن ج. ا. ا و شرکتهای فعال در حوزه های بار و مسافر با استفاده از تامینهای مالی جدید همانند فاینانس و یا قراردادهای botو یا از همه بهتر اوراق مشارکت و سهیم نمودن مردم در طرهای ملی به فکر ارتقای سطح کیفی و کمی بیافتد و از طرز تفکرات باقیمانده از مدیریتهای بازنشسته اما همچنان فعال منسوخ شده قدیمی این ارگان دور شد که یکی از علتهای به روز نشدن راه آهن همین باقی ماندن افراد با سن و سالهای بالای ۶۵ سال به بالا و تبعات گریبانگیر آن است

  • علی احمدی 0 0

    یک فکری برای کسانیکه قبلا این واگنها را حتی رایگان دریافت کرده اند بکنید!! بی جهت منابع و یارانه های دولتی را به باد ندهید با انبوه شرکتهای تقریبا ورشکسته

  • دلسوز ریلی 0 0

    جناب آقای دکتر پورسیدآقائی: بعید میدانم حضرتعالی این مطالب را مطالعه کنید اما امیدوارم اطرافیان فراوان شما که هم اکنون به عنوان لشگر مشاوران در خدمت هستند به استحضار شما برسانند. واقعا به حرفهای خود اعتقاد دارید؟؟؟؟؟؟ لطفا نامه ای از طرف شرکتی خصوصی به دفتر سرمایه گذاری راه اهن بنویسید و فقط یک سوال کنید …ببینید جواب سوالتان را پس از چند ماه کتبی میدهند!!!!!! اصلا سرمایه گذاری در راه آهن چیست؟؟؟؟؟ آقای دکتر ایکاش ایکاش همان دیدگههای دکتر آقائی در زمان مدیریت رجا را داشتید …ما همه منتظر آن دکتر بودیم … بهرحال اسفناکتر از دفتر سرمایه گذاری راه آهن جائی نیست.