بازدید سایت : ۵۵۳۳۲

وقوع ۶ حادثه ریلی در ۶ ماه

وقوع ۶ حادثه ریلی در ۶ ماه

تین نیوز | استاندار مسئولان راه‎آهن را ملزم به انجام عملیات بازسازی خطوط ریلی ناحیه لرستان در سریع‌ترین زمان ممکن کرد.
 
هوشنگ بازوند در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه دورود در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان گفت: با هدف پیشگیری از حوادث و سوانح احتمالی ریلی مسئولان راه‎آهن موظفند ظرف هفته آینده عملیات بازسازی و بهسازی خطوط ریلی راه‌آهن ناحیه لرستان را هر چه سریع‌تر آغاز و پیگیری کنند.
 
وی ادامه‌داد: در صورت عدم توجه مسئولان و متصدیان راه‎آهن کشور به این مهم مسئولیت هرگونه پیامد یا حادثه احتمالی مستقیما به عهده این آقایان خواهد بود و استان هیچ‌گونه مسئولیتی را نخواهد پذیرفت.
 
استاندار اظهارکرد: متأسفانه طی شش ماه گذشته شش حادثه و سانحه ریلی در ناحیه راه‎آهن لرستان به وقوع پیوسته که می‌تواند هشداری برای مسئولان راه‎آهن باشد.
 
وی با اشاره به حادثه خروج هشت واگن از یک قطار باری در محدوده شهر دورود طی هفته گذشته گفت: بار تعدادی از این واگن‌ها مواد شیمیایی سود سوزآور بود که موجب بروز مشکلات زیست‌محیطی فراوانی در منطقه شد.
 
بازوند تصریح‌کرد: بر اساس نظر کار‌شناسان اداره راه و شهرسازی علت بروز این سوانح و خارج‌شدن قطار‌ها از ریل ناشی از فرسوده‌بودن ریل‌ها و عدم رسیدگی مطلوب و بازسازی به موقع ریلهاست که باید این مهم در دستور کار مسئولان راه‌آهن قرار گیرد.
 
استاندار گفت: بر اساس برآورد اولیه کار‌شناسان و مهندسان راه و شهرسازی و راه‎آهن برای انجام عملیات بازسازی و بهسازی خطوط ریلی ناحیه لرستان ۱۳۵ میلیارد تومان نیاز است که این مبلغ در قبال پیامد‌ها و خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی این سوانح بسیار ناچیز است.
 
بازوند یادآور شد: در جلسه‌ای که در ابتدای امسال با مدیرعامل راه‎آهن جمهوری اسلامی داشتم به ایشان هشدار دادم و گفتم در صورت عدم توجه مسئولان به امر مهم بازسازی مسیر ۹۰ کیلومتری دورود اندیمشک این‌گونه حوادث و سوانح بوده و هست و در آینده نیز شدید‌تر خواهد بود.
 
در این جلسه ماشاءالله نعمتی فرماندار دورود با تشریح حادثه هفته قبل در محدوده شهر دورود گفت: از تعداد ۲۶ واگن یک قطار باری هشت واگن از ریل خارج که از این تعداد نیز پنج واگن حامل موادشیمیایی سود سوزآور بود.
 
وی افزود: متأسفانه با ورود این مواد به داخل رودخانه سزار در حاشیه راه‌آهن بر اساس برآورد اولیه کار‌شناسان محیط‌زیست تعداد ۱۲۰ هزار قطعه ماهی و دیگر آبزیان تلف شده‌اند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.