| کد خبر: 14400 |

صنایع ریلی کشور توان پاسخگویی به نیاز ناوگان حمل بار را دارند

تین نیوز | مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک گفت: ظرفیت های موجود در صنایع ریلی کشور توان پاسخگویی به نیاز ناوگان حمل بار، تامین واگن و تعمیرات اساسی آن را دارند.

محمد محمدی افزود: در حال حاضر تنها هفت درصد از حمل بار کشور از طریق شبکه ریلی انجام می‌شود درحالیکه مزیت های این حوزه نظیر ایمنی بالا، مصرف پایین سوخت و تاثیر اندک در آلایندگی زیست محیطی لزوم توسعه این حوزه را دو چندان کرده است.

وی بیان کرد: شرکت واگن پارس اراک به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات ریلی در خاورمیانه در حوزه خدمات فنی و مهندسی و ساخت و تجیهیز انواع خودروهای ریلی و تعمیرات اساسی آن آمادگی دارد تا نیازهای صنعت ریلی کشور را با تولید محصولات مختلفی از جمله واگنهای باری، مسافری و مترو تامین کند.وی بیان کرد: هم اینک بیش از 50 درصد واگن های باری و مسافری در کشور توسط واگن پارس اراک ساخته می شود که در صورت افزایش سهم شبکه ریلی در جابه‌جایی کالا و مسافر، زیرساخت های لازم برای تامین نیاز کشور در این شرکت مهیا است.
 
محمدی اظهار کرد: با وجود این مزیت ها شرکت واگن پارس اراک به دلیل نبود بازار مناسب و کمبود نقدینگی با 30 درصد توان خود کار می کند.مدیرعامل واگن پارس اراک افزود: در صورت تحقق برنامه های اقتصادی دولت در بخش ریلی و افزایش سفارش ساخت ، ظرفیت تولید این شرکت تا 70 درصد قابل افزایش است.

وی بیان کرد: ظرفیت کنونی واگن پارس، تولید یک هزار دستگاه واگن باری ،200 دستگاه مسافری و 50 دستگاه لوکوموتیو است که باتوجه به شرایط نابسامان اقتصادی در سالهای اخیر روند مطلوبی نداشته است.

مدیرعامل واگن پارس اراک اضافه کرد: ورود واگن های کارکرده با عمر بالای 25 سال به کشور آفت بزرگی برای تولید کنندگان صنعت ریلی است و باید سیاست های کلان بر حمایت از تولید داخلی و بهره گیری از توان فنی و مهندسی و ساخت خوشه های ریلی قرار گیرد.

شرکت واگن پارس اراک یکی از واحدهای مادر تخصصی در حوزه ساخت و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی در خاورمیانه است.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.