| کد خبر: 123416 |

◄ مزایای قطار سریع‌السیر

تین‌نیوز| چندی پیش مهرداد تقی‌زاده، در همایش شهرسازی ریل پایه در شیراز گفت: امروز باید به سمتی برویم که سیستم حمل‌ونقل ریلی، مترو، تراموا و اتوبوس در کلان‌شهرها و حومه کلان‌شهرها توسعه یابد.

وی حمل‌ونقل ریلی را بهترین مدل حمل‌ونقلی در دنیا اعلام کرد و افزود: امروز برای تأمین ایمنی جاده‌ها اقداماتی مانند نصب دوربین و نظارت، اصلاح پیچ‌ها و تعریض راه‌ها انجام می‌شود اما در کشورهای پیشرفته دنیا نخستین راه ایجاد ایمنی این است که به شکل افراطی و جدی به سمت توسعه حمل‌ونقل ریلی آمده‌اند.

معاون حمل‌ونقل و برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: یکی از شاخص‌های موفقیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی این است که علاوه بر افراد فاقد وسیله نقلیه شخصی، کسانی هم که وسیله نقلیه شخصی دارند از این ناوگان و سیستم استفاده کنند.

تقی زاده گفت: به‌رغم توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی و بهبود کیفیت و افزایش ایمنی و سرعت و باوجوداینکه در سال ۹۴ هیچ حادثه‌ای در راه‌آهن کشور شاهد نبودیم، تعداد مسافران ناوگان حمل‌ونقل ریلی در کشور حدود ۴ تا ۵ درصد کاهش داشته درحالی‌که باید افزایش می‌یافت.

وی افزود: در اتوبوس برون‌شهری نیز وضع به همین شکل است و طی ۲ تا سه سال گذشته در این ناوگان نیز با کاهش مسافر مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در مقابل می‌بینیم که تمایل مردم به استفاده از خودرو شخصی افزایش داشته و در حقیقت کشور خودرو محور شده است....

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کابر در پیام خود آورده است: چرا ما راه‌آهن سریع‌السیر در ایران نداریم؟ مطمئنا اگر راه‌آهن مشهد تهران تبریز و از آن طرف راه‌آهن تهران اصفهان شیراز بندرعباس و راه‌آهن سریع‌السیر تهران همدان خسروی کربلا را داشتیم دیگر  کمتر شاهد ترافیک و تصادفات در ایران کمتر بودیم.

این کابر در ادامه پیام خود خاطرنشان کرده است: این مسیرها از جهت پوشش جمعیتی بالا و همینطور ترانزیتی و زیارتی بودن خود رگ‌های حیاتی حمل و نقل ایران هستند.

در ادامه پیام این کابر تاکید شده است: مطمئنا با ایجاد این مسیرهای سریع‌السیر خون تازه‌ای به اقتصاد کشور وارد می‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    واقعا چرا ما پس از این همه سال هنوز قطار سریع السیر نداریم وزارت راه کار خوبی کرد هواپیما گرفت اما نمیدانم چرا یادشان رفته ما هر ساله ۱۷ هزار کشته میدیم مصرف سوختمان بالاست جالب با چین برابری میکنه درحالیکه ما یک درصد چین هم تولید صنعتی نداریم الودگی هوا پدر شهر های ایران دراورده است سالانه ۲۰ درصد تولید ناخالص ایران درحال ازبین رفتن در تصادفات تلفات و الودگی هوا هست. وزارت راه در بستن قرارداد قطار سریع السیر بنسیت ضعیف عملکرده همینطور راه اهن برقی. من قول میدم راه اهن سریع السیر تهران فرودگاه امام، قم اصفهان افتتاح شد و با استاندارد ۳۰۰ رفت و مردم استفاده کردند طعم لذت و رفاه قطارهای سریع السیر چشیدند همه استانهای ایران بدنبال مطالبه قطار سریع السیر خواهند رفت و یا برقی کردن که به ۲۵۰ برسند. بنظرم راه اهن تهران اصفهان اگر تمام بشه و مردم اشنا بشوند و نتایج انرا دیدیم انوقت نظرات وزارت راه به سمت ریل جلب میشود مثل مترو تهران که بعد ان مشهد تبریز اصفهان شیراز قم کرمانشاه هم درحال ساخت هستند. هواپیما خوبه، ولی تلفات بالای رانندگی امروزه توسعه ریلی از قبیل راه اهن سریع السیر و برقی کردن ان مهم تر کرده که باید الویت اول وزارت راه باشد. باید شریان ها شرق و غرب و شمال به جنوب ایران تقویت بشوند