| کد خبر: 11786 |

نماینده اردبیل: مطالعات راه آهن بستان آباد - سرعین به پایان رسید

تین نیوز | نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات پروژه راه آهن بستان آباد ، سراب ، نیر و سرعین به پایان رسید.

ˈ منصور حقیقت پور در حاشیه بازدید از روستاهای مجید آباد ، مجمیر و ولیعصر شهرستان نیر افزود: این طرح اقتصادی بوده و حتی می تواند زودتر از پروژه راه آهن اردبیل - میانه به بهره برداری برسد.
 
به گفته وی، این پروژه جایگزینی برای راه آهن اردبیل - میانه نیست بلکه مناطقی را که در آن پروژه دیده نشده از جمله شهرستان های نیر و سرعین را تحت پوشش ریلی قرار می دهد.
 
به گفته وی ، با اجرایی شدن این طرح ظرفیت گردشگری منطقه افزایش می یابد.
 
حقیقت پور همچنین گفت: از محل ماده 180 در اختیار نمایندگان 20 میلیارد ریال برای اجرای طرح راه میانه و آرموداق نیر اختصاص یافته و مبلغی هم از طریق نمایندگان مردم میانه تامین و اختصاص خواهد یافت.
 
وی با اشاره به مشکلات موجود در روستاها اظهار کرد: عدم توسعه یافتگی موجب شده روستاها به عنوان یک مرکز تولید به محل سکونتگاه و به ویژه سکونتگاه سالمندان تبدیل شوند.
 
وی افزود: افزایش مهاجرت جوانان از روستا موجب شده روستاها چندان رونق و آبادانی نداشته و بسیاری از آنها رقم قابل توجهی از سکنه خود را از دست بدهند.
 
حقیقت پور دلیل این موضوع را نبود نگاه سیستمی در توسعه روستاها ذکر کرد و گفت: در روستایی که درآمدزایی وجود نداشته باشد توسعه عمرانی نمی تواند از مهاجرت نیروی جوان ممانعت کند.
 
وی همچنین یکی از مهم ترین معضلات روستاها را عدم درآمد زایی مناسب برای جمعیت ساکن آن دانست و با بیان این که امروز اقتصاد روستا ثروت آفرین نیست گفت:ثروت آفرینی در روستاها متولی مشخصی نیز ندارد.
 
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس از اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون ریال برای اجرای طرح هادی ، دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای سد مجیدآباد ، 20 میلیارد ریال برای مجتمع آبرسانی محمد زاده ، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای طرح هادی ، چهار میلیارد ریال برای حل مشکل آب شرب و سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای تکمیل کانال آب روستایی نیر خبر داد.
 
شهرستان نیر در 35 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.