| کد خبر: 11049 |

◄ مذاکره با کره برای ساخت و توسعه قطارهای پرسرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت تطابق زیرساخت های حمل و نقل کشور با تکنولوژی های روز جهانی و در دست اجرا بودن قطار سریع السیر قم-اصفهان، جهت ساخت و توسعه قطارهای پرسرعت در کشور از شرکت های کره ای فعال در این زمینه بازدید به عمل آمد و مذاکراتی با این شرکت ها در خصوصی انتقال تجربه و فناوری به ایران صورت گرفت.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد که  با  هیئت همراه با سفر به کره جنوبی از شرکت های فعال در ساخت قطار پرسرعت بازدید کرد، ضمن بر شمردن اهمیت انتقال دانش و فناوری روز جهانی به کشور گفت: در این سفر در جریان نحوه عملکرد شرکت هایی که در زمینه قطارهای پرسرعت، مطابق با استانداردهای جهانی فعالیت می کنند، قرار گرفته و در مذاکراتی که با این شرکت ها داشته ایم، آنها جهت انجام امور مشاوره ای و انتقال فناوری های ساخت این قطارها به ایران اظهار تمایل کردند.
 
وی افزود: با یکی از شرکت های مطرح کره ای که توانایی طراحی و ساخت قطار پرسرعت با سرعت 470 کیلومتر بر ساعت را دارد مذاکراتی  در رابطه با همکاری در طراحی، ساخت و انتقال تکنولوژی قطاری مشابه با قطار KTX انجام شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطار پرسرعت KTX  ساخت شرکت TGV فرانسه و از نوع قطار مفصلی و دوسر لوکومتیو است که  سرعت حرکت آن در طول مسیر حدود 300 کیلومتر بر ساعت است.
 
نورزاد، توسعه شبکه ریلی را از اولویت های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت حمل و نقل ریلی در دنیای امروز به عنوان راه ارتباطی ایمن و سبز و تاکید ریاست جمهوری در دیدار با مسئولان وزارت راه و شهرسازی بر ارتباط ریلی ایران با کشورهای همسایه، برنامه ریزی برای کاهش سهم حمل و نقل جاده ای و توجه ویژه به توسعه ظرفیت های حمل ونقل ریلی به منظور افزایش سهم بار و مسافر در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: بر اساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بایست به نوآوری ها توجه شود و اقتصاد دانش بنیان پیشتاز باشد، بر همین اساس تلاش شده تا در طرح های مطالعاتی با استفاده از فن آوری های نوین در احداث زیر ساخت های حمل و نقل بازنگری صورت گیرد تا پروژه ها با تکنولوژی های روز و بر اساس استاندارهای جهانی به اجرا در آیند.
 
وی ادامه داد: در همین زمینه توسعه خطوط ریلی ساخت راه آهن سریع السیر مطابق با استانداردهای روز در دستور کار قرار گرفته است که این امر هم اکنون در دست بررسی و مطالعه نهایی برای عملیاتی کردن آن است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.