| کد خبر: 104913 |

​آخوندی در افتتاح پل روگذر امام رضا(ع) از لزوم برقراری نظام حمل و نقل حومه‌ای گفت

◄ تکمیل توسعه قطار حومه‌ای تهران - ورامین - پیشوا تا پایان امسال

تین‌نیوز| وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزودن دو خط دیگر به راه‌آهن گرمسار-تهران گفت: با این اقدام شهر گرمسار به ورامین و سپس به شهرری متصل خواهد شد و قرار است خط سوم نیز در نیمه اول آبان افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار تین، صبح امروز خبرنگاران به همراه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن کشور راهی ورامین شدند تا به افتتاح سه طرح ریلی، جاده‌ای و سامانه‌ای مربوط به پلیس راهور بپردازند. افتتاح دو طرح در حوزه ریلی و جاده‌ای شاید یکی از دلایلی بود که باعث شد برگزارکنندگان این مراسم در مسیر رفت خبرنگاران را با قطار و بر روی ریل و در مسیر برگشت با اتوبوس و روی جاده جابه‌جا کنند.

در ابتدای سفر عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از پل روگذر امام‌رضا (ع)، با اشاره به اهمیت برقراری یک نظام حمل‌ونقل حومه‌ای در کشور گفت: بر اساس برنامه قرار است تا پایان سال جاری، مراحل نهایی توسعه قطار حومه‌ای تهران-ورامین-پیشوا انجام شود. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: دو باند رفت روگذر امام‌رضا (ع) هم اکنون به بهره‌برداری رسید و دو باند برگشت هم، تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود؛ ضمن اینکه زیرگذر ۱۵ خرداد هم که سه باند رفت و سه برگشت زیر خط راه‌آهن دارد، برای تسهیل تردد مردم ورامین تا شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی تصریح کرد: توسعه ایستگاه ورامین هم در دستور کار قرار دارد که طراحی آن انجام و به پیمانکار ابلاغ شده است؛ در عین حال، توسعه ایستگاه ورامین در دو مرحله انجام می‌شود که ساخت سکو‌ها قبل از پایان سال نهایی شده؛ اما ساخت و بزرگ‌سازی ایستگاه با ۲ هزار متر سطح زیربنا، در سال جاری آغاز خواهد شد. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تین در خصوص اهمیت توسعه طرح قطار حومه‌ای خاطرنشان کرد: ما به مردم ورامین بسیار بدهکاریم و بیشتر بهره آن‌ها در این مدت از حمل‌ونقل ریلی سروصدای عبور قطار‌ها بوده است و امیدواریم با انجام این طرح مردم خوب ورامین نیز از نعمت قطار حومه‌ای برخوردار شوند. 

آخوندی تصریح کرد: در حال حاضر، ۷۵ هزار تردد خودرو بین ورامین و تهران انجام می‌شود که این ترددهای جاده‌ای باید به سمت ریل حرکت کند. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزودن دو خط دیگر به راه‌آهن گرمسار-تهران گفت: با این اقدام، شهر گرمسار به ورامین و بعد به شهرری متصل می‌شود، همچنین بر اساس برنامه، خط سوم در نیمه اول آبان افتتاح و خط چهارم در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی ادامه داد: با توسعه خط حومه‌ای تهران-ورامین-پیشوا، مسافران این خط در ایستگاه شهرری به خط ۶ و یک مترو، در ایستگاه جوانمرد قصاب به خط یک و در ایستگاه راه‌آهن، به خط سه متروی تهران متصل می‌شوند. 

آخوندی افزود: مجموع سرمایه‌گذاری برای قطار حومه‌ای تهران-ورامین-پیشوا ۶۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به اهمیت شبکه‌ای کردن حمل‌ونقل، این هزینه تامین خواهد شد. 

موسوی: بهره‌برداری از قطار حومه‌ای گرمسار-تهران تا پایان سال

همچنین سید محمد موسوی، مدیر پروژه‌ قطارهای حومه‌ای راه‌آهن در مراسم افتتاح یک باند (جنوب به شمال) از پل روگذر امام رضا (ع) در ورامین اظهار کرد: پروژه حومه‌ای گرمسار-تهران از سال ۸۸ آغاز شد که در آن زمان حدود ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. در ابتدای سال ۹۴ که راه آهن پروژه مذکور را از مترو تحویل گرفتیم پیشرفت آن ۳۶ درصد بود که خوشبختانه امروز به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی رسیده است. 

وی با اشاره به هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی این پروژه، تصریح کرد: با احداث سه ایستگاه تبادلی با مترو شاهد خواهیم بود که مردم به راحتی و با سرعت مطلوبی به مناطق مختلف تهران برسانند. 

وی جلوگیری از سوانح جاده‌ای، جلوگیری از هدررفت سوخت و کاهش سوانح جاده‌ای را از اهداف اجرای قطار حومه‌ای گرمسار -تهران اعلام کرد و با بیان این‌که این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، ‌افزود: پل ۶ بانده ۱۵ خرداد امروز کلنگ‌زنی می‌شود که تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.