| کد خبر: 265448 |

گیلان شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است

استاندار گیلان گفت: خط ریلی رشت - کاسپین - آستارا پازل کریدور شمال به جنوب را تکمیل می کند و شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است.

تین نیوز

استاندار گیلان گفت: خط ریلی رشت - کاسپین - آستارا پازل کریدور شمال به جنوب را تکمیل می کند و شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی ۱۹ آذرماه در صدر هیات اقتصادی گیلان از نمایشگاه توانمندی های گردشگری استان ها و جمهوری های کشور روسیه بازدید کرد.

استاندار گیلان در جریان سفر به روسیه و در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های گردشگری استان ها، به اشتراکات فرهنگی ایران و روسیه اشاره و اظهار کرد: اشتراکات فرهنگی بسیاری میان ایران و به ویژه گیلان با استان های قفقاز، داغستان و اتوکیای شمالی وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور شمال به جنوب در گسترش روابط ایران با روسیه افزود: خط ریلی رشت - کاسپین - آستارا پازل کریدور شمال به جنوب را تکمیل می کند و شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است.

استاندار گیلان با اشاره به استقبال کم نظیر طرف روسی در برقراری روابط با ایران از طریق این استان بیان کرد: استان های قفقاز، داغستان و اتوکیای شمالی در بُعد فرهنگی بسیار نزدیک با گیلان هستند و این مهم، عاملی برای رقابت آنان به گسترش روابط ایران و گیلان به شمار می آید.

وی با تاکید بر لزوم بسترسازی برای توسعه زیرساخت های تجاری و اقتصادی، تصریح کرد: باید زیرساخت های تجارت در بخش های شیلاتی، کشاورزی و دامداری با کشورهای حاشیه خزر فراهم شود.

عباسی با بیان اینکه روس ها به ویژه منطقه اتوکیای شمالی مشتاق سفر به ایران هستند، گفت: با افتتاح خط ریلی رشت - کاسپین - آستارا  زمینه های سفرهای دو طرفه ایران و روسیه تقویت می شود.

به گزارش ایسنا، تیم اقتصادی گیلان در ادامه سفر به روسیه بعد از مسکو به آستاراخان و جمهوری داغستان سفر می کند.

استاندار گیلان و تیم همراه به منظور امضای تفاهم نامه همکاری چندجانبه، بررسی آخرین روند کریدور شمال به جنوب و راه آهن رشت- آستارا و دیدار با معاون وزیر راه دولت روسیه به این کشور سفر کرده اند.

از دیگر برنامه های سفر هیئت اعزامی اقتصادی و سیاسی گیلان به کشور روسیه، رایزنی با مسئولان مربوطه در راستای توسعه زیرساخت های بندری و مسائل مربوط به حمل ونقل دریایی ، زمینی و ریلی استان است.

استاندار گیلان به همراه هیئت اقتصادی اعزامی از گیلان در دیدار با تجار گیلانی و روسی به دنبال رفع محدودیت ها و مشکلات گمرکی و همچنین ایجاد شرایطی به منظور تسهیل در توسعه محصولات کشاورزی است تا تجار با هدف گذاری منطقی بتوانند محصولات و تولیدات خود را با هزینه کم، بسته بندی مناسب و قابل رقابت در بازارهای جهانی و روسیه عرضه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.