| کد خبر: 256755 |

حریق در منطقه قاضیان تالاب انزلی کامل مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: حریق منطقه قاضیان تالاب بندرانزلی به طور کامل مهار شد و هم اکنون در این منطقه آتش سوزی نداریم.

تین نیوز

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: حریق منطقه قاضیان تالاب بندر انزلی به طور کامل مهار شد و هم اکنون در این منطقه آتش سوزی نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ؛ امیر مرادی اظهار کرد: آتش سوزی در منطقه قاضیان تالاب بندر انزلی شامگاه گذشته به حوزه انتظامی این شهرستان گزارش شد که بلافاصله تیم هایی از منابع طبیعی، محیط زیست و با همکاری شهرداری بندر انزلی به منطقه حریق اعزام شدند و در همان ساعات اولیه برای مهار حریق اقدام شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش ها ۲ هزار متر از تالاب انزلی دچار حریق شد، اضافه کرد: همواره گفته ایم که تالاب هیچ وقت به خودی خود دچار حریق نمی شود حتی یک ته سیگار ممکن است موجب این آتش سوزی ها شود ضمن اینکه احتمال عمدی بودن حریق را می دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به گردشگر پذیری شهرستان بندر انزلی از مسافران و هم استانی ها خواست که از روشن کردن آتش در مناطق گردشگری و عرصه های طبیعی خودداری کنند یا بعد از روشن کردن از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

تالاب انزلی سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب های بین المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید. همچنین سازمان بین المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده و جزو تالاب های طبیعی و آب شیرین کشور و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

تالاب انزلی محل تخم ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است، این تالاب که با بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه ماهی و صدها گونه موجودات گیاهی اکوسیستم کم نظیری دارد، از سال ۱۳۵۴ جزو تالاب های بین المللی تحت حفاظت شناخته شد و مهم ترین منبع تکثیر و تولید ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر و سالانه پذیرای مسافران بی شمار داخلی و جهانگردان خارجی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.