| کد خبر: 248239 |

مذاکره با روسیه برای تکمیل هرچه سریع‌ تر راه‌ آهن رشت - آستارا

معاون حمل‌ و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست مشترک با همتای روسی خود از طریق ویدئو کنفرانس جهت تکمیل هرچه سریع‌ تر راه‌ آهن رشت- آستارا به عنوان حلقه مفقوده ریلی کریدور شمال - جنوب بحث و گفت‌ و گو کرد.

تین نیوز
معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در نشست مشترک با همتای روسی خود از طریق ویدئو کنفرانس جهت تکمیل هرچه سریع تر راه آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده ریلی کریدور شمال - جنوب بحث و گفت و گو کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره نشست مجازی خود با معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه اظهار کرد: با تکمیل مسیر راه آهن آستارا - رشت در کریدور شمال - جنوب در کشور می توان آستارا را به یکی از هاب های اصلی لجستیک کشور تبدیل کرد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه راه آهن بندر کاسپین - رشت در حال احداث است می توان هاب رشت را نیز به عنوان مرکز لجستیکی دیگری تعریف کرد و به این ترتیب کالاهای کشور روسیه و آذربایجان از دو طریق ریلی و دریایی جهت ترانزیت به کشور ایران وارد شده و سپس به آب های آزاد جنوب ایران برای ارسال به هند و چین انتقال یابند.

وی ادامه داد: کشور ایران جهت احداث خط راه آهن رشت - آستارا مبنای عرض استاندارد خط یعنی خط ۱۴۳۵ میلیمتر را ملاک عمل قرار داده و از دو جبهه کاری ابتدا و انتهای مسیر ۱۶۲ کیلومتری فوق، مقدمات شروع عملیات اجرایی را در دستور کار قرار داده است.

افندی زاده تاکید کرد: سرعت در عملیات اجرایی این خط دارای اهمیت بسیار زیادی برای کشور جهموری اسلامی ایران است و در صورتی که کشور روسیه قصد مشارکت در ساخت این خط داشته باشد باید هرچه سریع تر تمایل خود را به صورت یک برنامه عملیاتی نشان دهد.

گفتنی است در انتهای جلسه در مورد مسایل فنی و مهندسی خط از سوی دور کشور مذاکراتی انجام شد و معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در جمع بندی مطالب بار دیگر به اهمیت تکمیل این خط در اسرع وقت اذعان داشت و از طرف روسی خواست تا چگونگی و نحوه سرمایه گذاری آن کشور را به ایران اعلام کند.

در این جلسه نمایندگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور نیز شرکت داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.