| کد خبر: 259252 |

بهترین روستاهای ایران، جهانی می‌ شوند

۸ روستا به عنوان کاندیدای نهایی ایران در پروژه بهترین روستاهای جهانی گردشگری ۲۰۲۳ میلادی معرفی شدند تا در سطح جهانی رقابت کنند.

تین نیوز

 

 

۸ روستا به عنوان کاندیدای نهایی ایران در پروژه بهترین روستاهای جهانی گردشگری ۲۰۲۳ میلادی معرفی شدند تا در سطح جهانی رقابت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  مهر، سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) از سال ۲۰۲۱ میلادی موضوعی را تحت عنوان معرفی بهترین روستاهای جهانی گردشگری مطرح و هدف از این اقدام را پیشبرد نقش گردشگری در حفاظت از روستاها عنوان کرد.

این سازمان شاخص های کلانی مانند دارا بودن منابع و جاذبه ها، مرمت و حفاظت از منابع، پایداری اجتماعی، پایداری زیست محیطی، زنجیره ارزش گردشگری، اولویت و حکمرانی دولت، زیرساخت و ارتباطات و ایمنی و امنیت را برای ارزیابی روستاهای کاندید تعیین کرده است. این شاخص ها، حدوداً به ۴۰ زیر شاخص تقسیم می شوند که دربرگیرنده اطلاعات جامعی از روستاهاست. به همین منظور، از بین کل روستاهای کشور ۱۳۰ روستا وارد مرحله اولیه انتخاب شدند. سپس، بر اساس شاخص های سازمان جهانی این تعداد به ۳۰ روستا تقلیل داده شد و در نهایت، بر اساس ظرفیت اعلام شده برای هر کشور، ۸ روستا به عنوان کاندیدای نهایی ایران انتخاب شدند.

روستای کندوان در آذربایجان شرقی، روستای میمند در استان کرمان، روستای سهیلی در استان هرمزگان، روستای قاسم آباد گیلان، روستای کندلوس مازندران، روستای ابیانه در استان اصفهان، روستای پالنگان در استان کردستان و روستای بیشه در استان لرستان روستاهایی هستند که به عنوان نمایندگان ایران در این رقابت جهانی شرکت خواهند کرد.

در همین راستا، علاوه بر تکمیل پرونده روستاهای کاندید ایران، اسناد پشتیبان شامل کلیپ های معرفی جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری و تصاویر مربوطه تهیه و در سامانه سازمان جهانی گردشگری بارگذاری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.