| کد خبر: 179103 |

احتمال توقف سفر ایرانی‌ها به گرجستان

برخوردهای نامناسب با ایرانی‌هایی که به گرجستان سفر می‌کنند و واکنش‌ها نسبت به آن همچنان ادامه دارد.

تین نیوز

 برخوردهای نامناسب با ایرانی‌هایی که به گرجستان سفر می‌کنند و واکنش‌ها نسبت به آن همچنان ادامه دارد؛ تاجایی که علی اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در توییتر خود نوشته: به‌رغم روابط دوستانه ملت و دولت ایران و گرجستان شاهد چند مورد بدرفتاری با هموطنان‌مان در مرزهای ورودی این کشور هستیم. حفظ شأن گردشگران ایرانی بیش از هر چیز حائز اهمیت است و تداوم رفتارهای نادرست می‌تواند به توقف سفر گردشگران به این مقصد بینجامد. در حال پیگیری‌های بین‌المللی هستم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس نیز با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه از طریق دیپلماسی رسمی و عمومی، ادامه وضع کنونی را مناسب و زیبنده کشور گرجستان و روابط دو کشور نخواند و گفت: فضای مثبت در روابط دو کشور طی یکصد سال گذشته ظرفیت بزرگی را برای طرف‌های گرجی ایجاد کرده بود که بدون هزینه و تبلیغات، سیل گردشگران ایرانی را به طرف گرجستان گسیل داشت.

سیدجواد قوام‌شهیدی افزود: اگر ایرانی‌ها به گرجستان آمدند با دعوت، اصرار و تکرار دعوت چه در سطح علنی، رسمی و سیاسی بین مقامات دو کشور و چه در ملاقات‌های خصوصی بوده و پاسخ این دعوت و حضور میهمان در خانه میزبان کتک زدن و خشونت نیست. ما این انتظار را نداریم و طبیعتا این رفتار نمی‌تواند پاسخ این دعوت تلقی شود. با هر دستگاهی هم صحبت می‌کنیم قول‌هایی می‌دهند، ولی عملا شاهد تحولی در بحث تردد ایرانی‌ها نیستیم.

وی همچنین در پاسخ به سفیر گرجستان که گفته بود ایرانی‌ها از سفر به گرجستان سوء استفاده کردند، تصریح کرد: اگر چنین اتفاقی افتاده، قوانین گرجستان این اجازه را داده است. گرجی‌ها باید ویزا را دسته‌بندی می‌کردند.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران نیز در این باره گفته است: از دولت، وزارت خارجه و سفیر ایران در گرجستان توقع داریم نتیجه هشدارها و برخوردهایی را که از ناحیه گرجستان متوجه اتباع ایرانی شده است پیگیری و به مردم اعلام کنند. خاطیان باید به دادگاه‌های صالحه و محاکم قانونی معرفی شوند و دولت گرجستان نیز از مردم ایران عذرخواهی کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.