| کد خبر: 251157 |

رنجبر مطرح کرد؛

معابر تهران خلوت است/ از عجله و شتاب خودداری کنید

کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به خلوتی معابر سطح شهر تهران گفت: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کنند.

تین نیوز

کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به خلوتی معابر سطح شهر تهران گفت: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سرهنگ مجید رنجبر با تشریح وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی تهران در روز جاری گفت: با رصدی که از طریق دوربین های مرکز کنترل ترافیک از سطح معابر شهر تهران از وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه های پایتخت در صبح شنبه ۲۴ دی ماه صورت پذیرفت، شاهد خلوتی در سطح معابر شهر تهران بودیم.

کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ افزود: امروز شنبه با توجه به تعطیلی اعلام شده از ابتدای صبح بار ترافیکی خاصی در معابر شهر تهران مشاهده نشد و رفت و آمد خودروها به سهولت انجام و ترافیک روانی را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی که به این دسته از رانندگان توصیه می شود فریب خلوتی معابر را نخورند؛ چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین هستند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبحگاهی و خلوت تردد کنید.

رنجبر همچنین گفت: تیم های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور کنترل سرعت ها و سبقت ها بویژه با استفاده از دوربین های لیزرگان در جاهایی که احساس می شود سرعت رانندگان افزایش پیدا می کند حضور دارند؛ چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند.

کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و می بایست با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند و آن همان سرعتی است که اگر حادثه ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خود را به موقع متوقف و از برخورد پرهیز کند.

رنجبر عنوان کرد: در این شرایط رانندگان می بایست سیستم های گرمایشی خودرو مانند بخاری، برف پاک کن، عاج لاستیک ها را بررسی کرده و سپس اقدام به تردد در سطح معابر کنند.

کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در مسیر غرب به شرق حکیم قبل از باکری یک مورد آبگرفتگی و یخ زدگی داریم که رانندگانی که در این مسیر بویژه در ورودی و خروجی و رمپ ها و روی پل ها در این شرایط سرما در حال حرکت هستند می بایست از سرعت خود کاسته و با سرعتی کم تردد کنند و به این نکته توجه داشته باشند که معمولاً در این گونه مسیرها یخ زدگی صورت می گیرد که رانندگان می بایست با سرعت مناسب و مطمئن در این محل ها تردد کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.