| کد خبر: 244596 |

معاون پلیس راهور تهران خبر داد:

تشکیل «قرارگاه سرعت» در پلیس راهور پایتخت/احضار رانندگان با سرعت غیرمجاز

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از تشکیل «قرارگاه سرعت» خبر داد و گفت: رانندگانی که با سرعت بالا در محورهای بزرگراهی تردد کنند از طریق سامانه‌ها شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس راهور تهران بزرگ احضار می‌شوند.

تین نیوز

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از تشکیل «قرارگاه سرعت» خبر داد و گفت: رانندگانی که با سرعت بالا در محورهای بزرگراهی تردد کنند از طریق سامانه‌ها شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس راهور تهران بزرگ احضار می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا از پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ محمد رازقی درباره تشکیل قرارگاه سرعت در پلیس راهور تهران بزرگ و اجرای طرح‌های پلیس در بزرگراه‌ها گفت: بزرگراه‌ها برای پلیس از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است به همین علت هم اقدامات ویژه‌ای نیز در این محل‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح جناغی به منظور روان‌سازی ترافیک اجرا می‌شود و آن حجم سنگین که در ورودی‌ها داشتیم از بین رفته و تاثیر بسیار زیادی در روان‌سازی ترافیک و ایمنی عبور  و مرور داشته است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهارداشت: پلیس در حوزه مهندسی ترافیک در محدوده‌های بزرگراهی اقدامات مهمی از جمله جایگزینی نیوجرسی‌ها (بلوک‌های سیمانی) با گاردریل را انجام داده‌ که این اقدام تاثیر بسیار زیادی در کاهش تصادفات و ایمنی تردد عبور و مرور داشته و توانسته است از شدت تصادفات بکاهد.

وی اضافه کرد: در حوزه ایمن‌سازی ترافیک اقدامات مهمی انجام شده از جمله اینکه اگر خودرویی نیاز به توقف و ایستادن داشته باشد یا دچار خرابی شود، محل‌هایی با آشکارسازی تعیین شده تا خودرو بتواند به راحتی در آن محل توقف کند و حادثه‌ای روی ندهد.

رازقی با اشاره به نظارت و کنترل بر تخلفات در محورهای بزرگراهی توسط تیم‌های راهور افزود: نظارت و کنترل زیادی بر تخلفات در محورهای بزرگراهی توسط تیم های پلیس  راهور تهران بزرگ وجود دارد که بخشی از این اقدامات، توقیف ساعتی خودروها است تا اگر راننده‌ای مرتکب تخلفات سرعت و سبقت شود، خودروی وی در همان محل تخلف متوقف و در این طرح به عنوان مجازات جایگزین توقیف ساعتی می‌شود.

وی افزود: اقدام مهم دیگر در پلیس راهور تهران بزرگ برای آنکه بتوانیم سرعت‌های غیر مجاز را کنترل کنیم، تشکیل قرارگاه سرعت است به این صورت که با هماهنگی مراجع قضایی هر صبح برای کسانی که با سرعت بالا در محورهای بزرگراهی تردد کنند از طریق سامانه‌ها شناسایی و این افراد به پلیس راهور تهران بزرگ احضار می‌شوند.

به گفته رازقی، اگر کسی شب با سرعت غیرمجاز در یکی از بزرگراه‌ها تردد کند، صبح برای وی پیامکی ارسال می‌شود تا حتما در اولین فرصت به پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه کند و ضمن اینکه تحت آموزش قرار می‌گیرد باید تعهدی مبنی بر تکرار نکردن تخلف نیز بدهد و سرعت غیرمجاز نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات داشته و کسانی که طی مدت اخیر برای  آموزش مراجعه کرده‌اند، دیگر مرتکب تخلف نشده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 0

    دستتون درد نکنه واقعا طرح های خوبی گذاشتید. ثبت برخورد با تخلف جناقی عبور از خط اضطرار و سرعت بالا

  • ناشناس 4 0

    شما طرح توقف ساعتی برای تردد در خط اضطرار در تونل نیایش را گذاشتید رانندگان متخلف در طی تونل این تخلف را انجام میدهند ولی وقتی به دوربین های درون تونل یا به انتهای تونل میرسند ناگهانی جلوی ماشین ها میپیچند که میتونه باعث تصادف یشه ضمن این که این رانندگان متخلف هم همیشه طلب کار هستند میتونهید این تخلف را در طی تونل رصد کنید و بیرای این که رانندگان متخلف هنگام رسیدن به دوربین ها جلوی باقی مردم نپیچند میتونید دوربین را پشت تابلو های نصب شده روی دیوار تونل مثل تابلو های نشاندهنده خروج اضطراری یا تلفن اضطراری مخفی کنید که کسی دوربین را نبیند و به هوای دوربین جلوی بقیه نپیچد