| کد خبر: 179429 |

◄ مقصران حادثه واژگونی اتوبوس در گرمسار معرفی شدند

راننده و راهداری مشترکاً مقصر حادثه روز گذشته واژگونی اتوبوس در محور گرمسار-تهران شناخته شدند.

تین نیوز

راننده و راهداری مشترکاً مقصر حادثه روز گذشته واژگونی اتوبوس در محور گرمسار-تهران شناخته شدند.

مهدی جلالی، جانشین پلیس‌راه استان سمنان با اعلام این خبر گفت: راننده اتوبوس به‌دلیل بی‌احتیاطی در تخطی از سرعت مطمئن برای رانندگی آن‌هم در زمان بارندگی ۵۰ درصد مقصر این حادثه است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، جلالی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح بررسی‌های پلیس‌راه برای حادثه واژگونی اتوبوس روز گذشته موجب کشته شدن دو نفر و مصدومیت 15 نفر شد، تأکید کرد: ۵۰ درصد دیگر تقصیر این حادثه هم در گزارش کارشناسی اداره‌کل راه و ترابری استان سمنان به‌دلیل رعایت نکردن الزامات دولتی در رفع نقص هندسی، اداره راهداری تشخیص داده‌شده است.

او بابیان اینکه قصور در این رانندگی می‌توانست رخ ندهد و امروز شاهد این واژگونی نباشیم، تأکید کرد: موضوع قابل‌توجه دیگر این است که اتوبوس VIP که روز گذشته شاهد واژگونی آن بودیم طبق قانون و کارت خودرو، ظرفیت ۳۲ نفر را دارد درحالی‌که ۴۲ سرنشین از این خودرو توسط نیروهای امدادی بیرون کشیده شدند که بخشی از آن‌ها اتباع افغانستان بودند.

جلالی بابیان اینکه اتوبوس مذکور دیروز در محور آرادان-سرخه واژگون شد، بیان داشت: بررسی کارشناسی مأموران پلیس‌راه استان سمنان نظر فوق را تائید کرده است.

او افزود: اصرار به ادامه حرکت توسط رانندگان باعث می‌شود تا بیشترین تصادفات و واژگونی‌ها در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها رخ دهد چراکه راننده با خود می‌قبولاند که تا شهر راهی نیست؛ اما دقیقاً همین‌جا آغاز یک اشتباه بزرگ و غیرقابل‌جبران است، لذا باید استراحت را همیشه مدنظر قرارداد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.