| کد خبر: 170079 |

◄ هماهنگی دستگاه‌ها برای کاهش قطع برق چراغ‌های راهنمایی

قطع برق و ازکارافتادن چراغ‌های راهنمایی یکی از مشکلاتی است که این روزها گریبان کلان‌شهرهایی مانند تهران و کرج را گرفته است.

تین نیوز

قطع برق و ازکارافتادن چراغ‌های راهنمایی یکی از مشکلاتی است که این روزها گریبان کلان‌شهرهایی مانند تهران و کرج را گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سرهنگ مسعود جبارزاده، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، از رایزنی با اداره برق و سازمان حمل‌ونقل شهرداری برای رفع مشکل قطع هم‌زمان‌برق و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خبر داد.

سرهنگ مسعود جبارزاده در بیان علل غیرفعال شدن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هم‌زمان با قطع برق شهر گفت: البته در روزهای قبل به‌دنبال غیرفعال شدن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با مشکلاتی درزمینهٔ برقراری نظم مواجه شدیم، چراکه این موضوع را پیش‌بینی نکرده بودیم، اما بعدازاینکه مشخص شد قرار است این روند تداوم یابد، تمهیداتی اندیشیده شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در بیان اقداماتی که برای رفع این مشکل صورت گرفته است ادامه داد: هم‌اکنون کار پلیس در این زمینه سخت‌تر شده است، چراکه در این هوای گرم طاقت‌فرسا باید تلاش بیشتری داشته باشند، کما اینکه بلافاصله بعد از قطع برق در هر منطقه تعدادی نیرو از سایر مناطق به آنجا اعزام می‌شوند و تقاطع‌هایی که با قطعی برق مواجه می‌شوند با تعداد بیشتری از مأموران راهنمایی و رانندگی اداره می‌شود.

او اظهارکرد: برای استقرار نیروها در تقاطع‌هایی که با قطع برق مواجه شده‌اند نیز اولویت‌بندی‌هایی صورت گرفته به این صورت که در تقاطع‌هایی که ازجمله شریان‌های اصلی شهر بوده نیروهای بیشتری را مستقر می‌کنیم تا از بروز ترافیک یا سایر حوادث ترافیکی جلوگیری به عمل‌آوریم.

سرهنگ جبارزاده یادآور شد: البته مردم در روزهای اخیر با این مشکل بیشتر مدارا کرده و پلیس را در برقراری نظم همراهی می‌کنند.

او افزود: فرمانده انتظامی تهران بزرگ پیگیری‌هایی را برای رفع این مشکل انجام داده است، چراکه این مشکل باید از طریق هم سازمان حمل‌ونقل شهرداری و هم اداره برق حل شود، ضمن اینکه قطعاً این اقدامات زودبازده نخواهد بود، به این دلیل که برای رفع آنها پیش‌بینی صورت نگرفته بوده است.

سرهنگ جبارزاده تأکید کرد: پلیس برای رفع این مشکل پیشنهاد داده است که در تقاطع‌ها از باتری‌های خورشیدی استفاده شود یا زیرساخت برقی آنها را از برق شهری جدا کنند که طبیعی است انجام این‌گونه اقدامات نیز زمان‌بر است و نمی‌توان انتظار داشت که در این مورد به‌سرعت به نتیجه برسیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در پاسخ به اینکه چرا تاکنون چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع‌ها به برق اضطراری تجهیز نشده‌اند، تصریح کرد: این سؤال را باید سازمان حمل‌ونقل شهرداری و اداره برق پاسخ دهند که طراحی و مهندسی این طرح را برعهده داشته‌اند، ضمن اینکه این مشکل به‌ندرت در تهران وجود داشته است، کما اینکه می‌توان گفت تنها در زمان جنگ تحمیلی شاهد این معضل بوده‌ایم، بنابراین برای رفع آن پیش‌بینی هم صورت نگرفته بود.

قطع برق در چهارراه‌های شهرهای بزرگ باعث ایجاد بی‌نظمی در این گذرگاه‌های پرتردد شده و موجب شده تا نمایندگان مجلس، شهرداری، پلیس و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط در پی این مشکل باشند.

به گفته وزارت نیرو قطعی برق تا اواسط مرداد ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.