| کد خبر: 129993 |

بار سنگین نمایشگاه نفت بر ترافیک بزرگراهی

تین نیوز
شهروندانی که روز گذشته در بزرگراه‌های منتهی به شمال تهران حرکت می‌کردند ترافیک سنگینی را تجربه کردند، که حکایت از برگزاری نمایشگاهی دیگر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران داشت.
 

به گزارش همشهری آنلاین، این روزها بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست؛ نمایشگاهی که به‌رغم نظر متولیان شهر ازجمله شورای شهر به‌دلیل اشباع‌بودن معابر پایتخت از خودرو اساسا نباید در داخل بافت شهری برگزار می‌شد.

 

از روز گذشته تمام مسیرهای منتهی به شمال پایتخت چون بزرگراه‌های چمران و مدرس شمال به علاوه مسیر بزرگراه صدر به سمت غرب به‌دلیل برپایی نمایشگاه نفت در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران با ترافیک سنگین مواجه شد. آن دسته از شهروندانی که مسیر دائمی آنها از بزرگراه‌های مورد اشاره است، طی دو سه روز گذشته به‌طور میانگین یک‌ساعت بیشتر در ترافیک معطل مانده‌اند. برخی هم به ناچار از خودرو پیاده شده و به سمت محل کار یا سکونت خود حرکت کردند. جالب اینجاست که تا آخر اردیبهشت‌ماه جاری 2 و تا اخر امسال 42عنوان نمایشگاه دیگر قرار است در این محل برگزار شود. اینطور که جدول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تهران نشان می‌دهد، کابوس ترافیک دست از سر شهروندان تهرانی برنخواهد داشت.

 

معضلات ناشی از برگزاری نمایشگاه در داخل شهر از سال‌82 به محل مناقشه مدیریت شهری با مسئولان و دست‌اندرکاران نمایشگاه بین‌المللی تبدیل شده است. بی‌توجهی مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تهران به بروز ترافیک‌های سنگین در این محدوده به تنش میان مدیریت شهری و حتی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در سال 83 منجر شد با این همه 6سال گذشت تا بالاخره دولت در سال 89 بر لزوم انتقال قطعی نمایشگاه از تهران اقرار کرد و حتی شهرداری از سوی شورای شهر تهران ماموریت یافت تا کار ساخت مرکز نمایشگاهی در خارج از شهر را به سرانجام برساند.

 

این مهم سال گذشته با ساخت نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب به سرانجام رسید و مقرر شد، مسئولان وزارت صنعت تنها مجاز به برگزاری نمایشگاه‌های کم‌مخاطب در داخل بافت شهری باشند. با این همه در بر همان پایه چرخید و دولت جز نمایشگاه کتاب و برخی نمایشگاه‌های کم‌رمق، تن به انتقال سایر نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب نداد. این در حالی است که ترافیک، آلودگی هوا، اخلال در امر خدمات‌رسانی‌های اضطراری، سرگردانی و فشارهای روحی و روانی وارد شده بر شهروندان هر‌کدام به‌تنهایی می‌تواند دلیل کافی باشد تا مسئولان برگزاری نمایشگاه‌ها را به فکر چاره‌اندیشی بیندازد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.