مرور وعده ها؛
◄ تکمیل خط ریلی تهران - همدان - سنندج تا پایان بهمن ماه سال جاری
خط ریلی تهران - همدان - سنندج تا پایان بهمن ماه سال جاری در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، تکمیل و به بهره برداری برسد.
مدیر کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه یک وعده داد خط ریلی تهران - همدان - سنندج تا پایان بهمن ماه سال جاری در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، تکمیل و به بهره برداری برسد.
به گزارش تین نیوز، 26 اردیبهشت ماه امسال بود که شاهین اسد فامیان درباره راه آهن تهران - همدان - سنندج به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این مطلب گفت: عملیات اجرایی این خط ریلی با ۴۱۱ کیلومتر طول از سال ۸۴ آغاز با ۱۰ پیمانکار و ۹ مشاور در بخش های روسازی زیرسازی و ساختمان آغاز شد.
مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه یک ادامه داد: این محور از غرب تهران شروع می شود و شهرهای رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، شهر بهار، قروه، دهگلان و سنندج را تحت پوشش قرار می دهد.
وی با بیان اینکه محور مورد اشاره یک خطه است، گفت: سرعت این خط ریلی برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر و برای قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.
فامیان تاکید کرد: در کل محور همدان - سنندج ۱۹ ایستگاه وجود دارد که ۱۲ ایستگاه آن در مسیر تهران - همدان و باقی در مسیر همدان- سنندج قرار گرفته است که شامل ۲ ایستگاه درجه یک، ۶ ایستگاه درجه دو و ۱۱ ایستگاه بین راهی می شود.
مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 1 خاطرنشان کرد: از این خط ریلی ۴۱۱ کیلومتری، ۲۶۰ کیلومتر شامل تهران تا همدان بوده که در سال ۹۶ افتتاح و تا اواخر سال ۹۷ به اتمام رسید.
وی افزود: محور همدان- سنندج شامل سه قطعه اجرایی است که عملیات اجرایی قطعه یک از سال ۸۵ آغاز شد اما چون تمرکز و اولویت با تهران - همدان بود، منابع مالی به سمت همدان رفت و از سال ۹۷ به بعد نیز همدان - سنندج به شکل جدی تر اجرایی شد.
فامیان ادامه داد: پنج قطعه اجرایی در تهران تا همدان سال ۹۶ افتتاح شد و ایستگاه همدان نیز در حال حاضر خدمات مسافری و باری ارائه می دهد. همچنین با احداث پل، از همدان به ملایر ارتباط برقرار خواهد شد و با توجه به اتصال همدان به ملایر در حقیقت محور تهران همدان نیز به راه آهن غرب تهران متصل شده و ارتباط با کرمانشاه و خسروی را فراهم می کند.
او عنوان کرد: این محور که در ادامه محور غرب یعنی اراک، به سمت ملایر و از ملایر به سمت کرمانشاه می رود و نهایتا به خسروی منتج می شود، همچنین راه آهن تهران- همدان- سنندج پلی را از همدان به سمت ملایر ایجاد کرده و دو محور را به هم وصل می کند. به عبارت دیگر میتوان از خود همدان و کردستان به این خط ریلی غرب کشور وصل شده و به مرز خسروی رفت.
وی با بیان این که در برنامه های توسعه آتی، مرز باشماق هم اضافه می شود، خاطرنشان کرد: این پروژه بزرگ که ۴۱۱ و نیم کیلومتر طول دارد.
مدیر کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه یک از وجود ۵۵ پل بزرگ بالای ۱۰ متر در این پروژه خبر داد و گفت: بخش زیرسازی محور تهران- همدان در اردیبهشت ۹۷ اعتبار مناسبی دریافت کرد و طی تفاهمنامه ۸۰۰ میلیارد تومانی ظرف ۲ سال زیرسازی به اتمام رسید که تا شهریور سال گذشته ریل گذاری ها به سنندج رسید.
وی ادامه داد: فصل کاری در محور غرب کشور با توجه به وضعیت آب و هوای آن منطقه بسیار تاثیر گذار است، از آبان ماه به بعد بارش باران و از دی به بعد نیز بارش برف مانع کار می شود، از سوی دیگر با توجه به تفاوت راه آهن با راه و محدودیت های طراحی برای شیب، قوس و ارتفاعات و سختی ها این گونه خطوط افزایش می یابد.
فامیان خاطر نشان کرد: اگر بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز تخصیص یابد، خط ریلی همدان - سنندج در بهمن ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.