| کد خبر ۳۰۳۳۸۹
کپی شد

◄ اتصال بندر چابهار به زاهدان تا پایان امسال/ رفع یک حلقه مفقوده دیگر در شبکه ریلی ایران

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر این که اتصال ریل به بنادر و رفع حلقه های مفقوده در شبکه ریلی ایران در دستور کار قرار دارد از هدف گذاری این شرکت برای اتصال بندر چابهار به زاهدان تا پایان امسال خبر داد.

اتصال بندر چابهار به زاهدان تا پایان امسال/ رفع یک حلقه مفقوده دیگر در شبکه ریلی ایران
تین نیوز |

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر این که اتصال ریل به بنادر و رفع حلقه های مفقوده در شبکه ریلی در دستور کار قرار دارد از هدف گذاری این شرکت برای  اتصال  بندر چابهار  به زاهدان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز ، جبارعلی ذاکری این وعده را اردیبهشت ماه امسال بیان کرد و  افزود: فعلاً مسیر خاش تا زاهدان متصل شده و بخش چابهار تا ایرانشهر و خاش باقی مانده که در دست اجراست.

به گفته مدیرعامل راه آهن این پروژه نقش مهمی در توسعه شرق کشور و تعاملات دریایی و ریلی خواهد داشت.

ذاکری افزود: مبادی بار ما یا بنادر هستند یا اتصال به شبکه ریلی کشورهای همسایه که تحقق آن با جدیت دنبال می شود. در داخل کشور نیز محورهایی داریم که به دلیل تک خط بودن، پاسخگوی نیاز نیستند. معادنی مانند «سنگان»، «خواف» و «شتیغ» باید به مناطق مرکزی مانند «یزد» و «اصفهان» منتقل شوند که نیازمند دوخطه کردن مسیرهاست. این پروژه ها در حال اجرا هستند و در برخی از آنها بخش خصوصی نیز مشارکت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت خطوط ریلی بندر امام خمینی اظهار کرد: این بندر از ابتدا به صورت «ریل پایه» طراحی شده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر شبکه ریلی داخلی دارد. انتظار می رود با همکاری سازمان بنادر و بر اساس برنامه هفتم توسعه، هدف گذاری شده که ۲۵ درصد بار بندر از طریق ریل جابه جا شود. البته در پس کرانه مشکلاتی وجود دارد اما استفاده از ظرفیت فعلی تأثیرات قابل توجهی در اقتصاد حمل ونقل کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به بندر شهید رجایی نیز گفت: این بندر به شبکه ریلی متصل است و توسعه آن با اضافه شدن ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر دیگر در دستور کار است. اتصال یکی از اسکله ها به ریل ظرف ۱۲ ماه آینده انجام می شود.

وی درباره بنادر شمال کشور نیز گفت: بندر امیرآباد و بندر انزلی به ریل متصل هستند اما هنوز مقدمات تکمیل زیرساخت ها در حال انجام است. بندر انزلی نیز سال گذشته به شبکه وصل شد، اما هنوز کامل بهره برداری نشده است.

ذاکری بیان کرد: در کریدورهای شمال به جنوب، مسیر سرخس - بندرعباس کامل شده اما برخی بخش ها نیاز به دوخطه شدن دارد. همچنین مسیر اینچه برون - امیرآباد - بندرعباس نیازمند توسعه ظرفیت است. در اینچه برون هدف گذاری شده ظرفیت حمل ریلی طی ۲ سال آینده به ۳ میلیون تن در سال افزایش یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.