| کد خبر: 25072 |

تامین ۳۰درصد مسکن مورد نیاز کشور از طریق بهسازی و نوسازی

تین نیوز | مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: مقدمات تامین 30درصد مسکن مورد نیاز کشور از طریق بهسازی و نوسازی در چهار عرصه به شکل‌های مختلف مثل وام مقاوم‌سازی، نوسازی و وام ودیعه مسکن فراهم شده است.
 
محمدسعید ایزدی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران درباره‌ی نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: خبر شیرین در این زمینه آن است که همه دستگاه‌های متولی بحث مسکن و شهرسازی یعنی آقایان در مجلس، بانک مرکزی و وزارت کشور همگی متفق‌القول‌اند که از فرصت عرصه های بافت‌های فرسوده که از آنها با عنوان محلات هدف یاد می‌شود به نحو شایسته استفاده کنند.
 
وی افزود: اگر بتوانیم از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کنیم علاوه بر مسائل و مشکلات موجود و برطرف کردن آن‌ها، می‌توانیم به کمبود بخش مورد نیاز مسکن هم پاسخ دهیم.
 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی این موضوع را اولویت طرح جامع مسکن اعلام کردند، تصریح کرد: 30 درصد مسکن مورد نیاز کشور از طریق بهسازی و نوسازی در چهار عرصه فراهم شده است.
 
ایزدی تاکید کرد: برای این 30 درصد با بانک مرکزی توافق داشتیم و آنها هم در حال تنظیم پیشنهاد هستند، همچنین برای پرداخت تسهیلات به دولت بسته‌ای خواهیم فرستاد که میزان مشخصی برای مردم و ساکنان محلات هدف ، تسهیلات دریافت کنیم.
 
وی با اشاره به این‌که تفکر ما از نحوه‌ی نوسازی و بهسازی به شکل‌های مختلف مثل وام مقاوم‌سازی، نوسازی ، وام ودیعه مسکن و هم چنین دریافت این تسهیلات از سوی مردم است، ادامه داد: شهرداری‌ها هم باید تخفیفاتی را در نظر بگیرند و با حمایت دولت این میزان تسهیلات را جبران کنند.
 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه تاکید کرد: بدین ترتیب بسته‌های تشویقی دیگری در چارچوب صدور پروانه به وجود می‌آید که می‌توانیم آنها را اعطا و به‌طور همزمان به کمک شهرداری‌ها بیاییم.
 
ایزدی خاطر نشان کرد: برای ارتقاء زیرساخت‌ها و توسعه خدمات در محلات هدف باید همگرایی صورت گیرد تا دستگاه‌های مختلف یک‌صدا برای ایجاد این زیرساخت‌ها عمل کنند.
 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که این شیوه‌ای است که برای بهسازی و نوسازی پیش گرفته‌ایم تصریح کرد: قصد نداریم دولت را مستقیما وارد ساخت مسکن و ساخت‌وسازها بدین شیوه کنیم.
 
وی در ادامه اظهار کرد: آماری که در مسکن مهر توسط دولت قبل اعلام شده 230 هزار واحد از طریق خودمالکی به بحث بهسازی و نوسازی بافت‌ها داده شده است که این 230 هزار واحد، یکی از موفقیت‌ها در تجربه‌های مسکن مهر بوده است.
 
ایزدی تاکید کرد: این تعداد واحد بدون هیچ مساله‌ای در حال حاضر تکمیل هستند و مردم در آنها زندگی می‌کنند و امیدواریم همین شیوه در طرح‌های مسکن حمایتی و اجتماعی که در طرح جامع مسکن وجود دارد پیش‌ رود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.