| کد خبر: 236177 |

◄ وزیر راه: بسیاری از مگاپروژه‌ها با اعتبار جاری کشور قابل انجام نیست

به گفته وزیر راه و شهرسازی بسیاری از مگاپروژه‌ها با اعتبار جاری کشور قابل انجام نیست و این مساله باید با تکیه بر مدل‌های نوین تامین مالی، تحقق یابد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید مردم را در تامین مالی پروژه های بسیار سودده شریک کرد، گفت: بسیاری از مگاپروژه ها با اعتبار جاری کشور قابل انجام نیست و این مساله باید با تکیه بر مدل های نوین تامین مالی، تحقق یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رستم قاسمی امروز (دوشنبه) در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت راه آهن، افزود: آینده روشنی را برای راه آهن کشور می بینم به شرطی که به بخش خصوصی در این بخش بها دهیم و توسعه را به کمک این بخش رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه نباید در این بخش، خساست به خرج داد و باید مردم را در تامین مالی پروژه های بسیار سودده شریک کرد و از این طریق زیرساخت اقتصاد را گسترش داد، افزود: باید در حوزه حمل و نقل تحول آفرینی کنیم و از نگاه من این کار، شدنی است.

وزیر راه و شهرساری ادامه داد: در سخت ترین شرایط تحریم، مسئولیت فناورانه ترین صنعت کشور را دارا بودم، گفت: محدودیت ها و سختی ها در حوزه حمل و نقل وجود دارد اما ما در کشور نخبگان فراوانی داریم که توانایی بن بست شکنی شرایط موجود را دارند، با این نگاه عبور از شرایط سخت به راحتی امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: حمل و نقل در هر کشوری مهمترین مولفه توسعه است، اگر حمل و نقل مناسب نباشد، صادراتی صورت نمی گیرد و حمل نقل بنیاد تحرک اقتصادی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت مسئله حمل و نقل، تاکید کرد: کشور ما در یک منطقه منحصر به فرد قرار گرفته و این مسئله به اهمیت حمل و نقل می افزاید.

وی ادامه داد: مقدار زیرساخت ریلی که در حال حاضر داریم، آغاز راه است و در این حوزه نیازمند جهش هستیم، در همین راستا برای برخورداری از مزیت حمل و نقل کشور نیازمند تغییر نگاه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: گسست کریدوری باید در شبکه راه آهن رفع شود،  اتصال کریدورها بسیار اهمیت دارد و این مسئله باید با اولویت حل شود، علاوه بر این با دیپلماسی اقتصادی باید سهم کشور در حوزه حمل و نقل را زنده کنیم.

وی به اهمیت توجه به نیروی انسانی برای توسعه کشور اشاره کرد و گفت: اصلی ترین مولفه، نیروی انسانی است اگر درست به این موضوع نگاه کنیم مشکلات، رفع می شود. با نیروی انسانی با استعداد می توان از هر بن بستی عبور کرد، پس باید برای حرکت آینده راه آهن به نقطه مطلوب از نیروی انسانی موجود استفاده کنیم.

مراسم معارفه "سید میعاد صالحی" مدیرعامل جدید راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز(دوشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات کشوری، لشگری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن غدیر ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مدیر عامل شرکت 4 0

    اقای رستمی مطالب را عالی بیان کردید . ولی بررسی نماید با مدیران ستادی و استانی و شهرستانی امکان خارج نمودن ایران از بن بست ترانزیت وجود دارد ؟ بنده شرکت حمل و نقل دارم و در استانهای شمالغربی فعالیت دارم . والله و بالله مدیران کل حمل و نقل های در استان را از راهداری انتخاب نموده اند و هیچ اطلاعاتی از حمل و نقل ندارند و بعلاوه معاونین نیز در استانها از چنان قدرت لازم برخودار نیستند و مرزها که فنا اندر فنا . مسئولین موجود در پایانه های مرزی واقعا ضعیف هستند و چندین سال است که بخاطر بی کفایتی مدیران تهران و استان در کارهای خود ما را فلج کرده اند . لذا خروج از بن بست را باید در تقویت ساختار اداری و مدیریتی وزارت و سازمانهای تابعه پیدا کنید والا هر روز ما در مقابل برنامه های کشورهای همسایه مغلوب خواهیم شد و خواهیم بود . ترسیم شبکه و سیستم مدیریتی برای سازمانها را باید در سرلوحه خود داشته باشید . اصلاح قوانین مشارکت عمومی و خصوصی برای مشارکتهای داخلی و بین المللی برای احداث زیرساختها و چندین برنامه موازی که ساختار قانونی را اصلاح و قوانین را شتاب دهنده سیستم های حمل و نقلی نماید باید سرلوحه خود داشته باشید .

  • رضا 2 0

    با سلام

    اینو که همه می دانند. آقای وزیر شما انتخاب شدید تا ایده و برنامه تان را برای تامین مالی مگاپروژه ها ارائه دهید. البته اگر ایده ای داشته باشید ! چون با وجود تحریم ها و عدم تمایل سرمایه گذاران خارجی برای ورود به پروژه های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی، شروع یا تکمیل مگاپروژه ها بسیار دشوار است. انشالله که بتوانید به وعده های خود عمل کنید. چون در فرآیند رای اعتماد مجلس به وزرا، وعده های رنگارنگ و زیادی دادید.

  • سعید 0 0

    حالا چه اصراری دارید بر تعریف مگا پروژه؟ مینی پروژه تعریف بفرمایید. به اندازه دهانتون لقمه بردارید یه وقت گیر نکنه در گلو.
    مثلا بجای اینکه از تهران تا مشهد رو برقی بکنید ( که فعلا 20 ساله در انجامش موندید و بعیده که تا بیست سال دیگه هم تمومش کنید) فعلا تا گرمسار رو برید. تا گرمسار میتونید قطار حومه ای رو هم پوشش بدید. انشاالله در فاز بعدی تا سمنان رو برقی کنید بعد تا شاهرود بعد انشاالله تا مشهد.
    بخدا این جوری شدنیه.