| کد خبر: 223692 |

استاندارد تولید بتن در ایران رعایت نمی شود

رئیس مرکز تحقیقات بتن با بیان این‌که استانداردهای تولید بتن در ایران رعایت نمی شود،خواستار توجه دستگاه های نظارتی به این معضل برای افزایش عمر ساختمان‌ها شد.

تین نیوز

 رئیس مرکز تحقیقات بتن با بیان این‌که استانداردهای تولید بتن در ایران رعایت نمی شود،خواستار توجه دستگاه های نظارتی به این معضل برای افزایش عمر ساختمان‌ها شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مصطفی احمدوند در نشست خبری با بیان این‌که متاسفانه در حوزه تولید بتن تکنسین و نیروی انسانی متخصص ترتیب نشده است، اظهار کرد: با وجود آنکه در کشور استانداردهای لازم برای تولید بتن از ضفر تا 100 را داریم و رعایت آن اجباری است اما در تولید بتن، سیمان و شن و ماسه این استانداردهای توسط تولیدکنندگان رعایت نمی‌شود.

وی با تاکید بر این‌که نیازمند نظام بازرسی و نظارت هستیم، تصریح کرد: یکی از الزمات ساخت و ساز کشور بازرسی فرآیند تولید بتن است.

رئیس مرکز تحقیقات بتن آذرماه سال گذشته گفته بود:‌بیست سال قبل برای تهیه و تدوین استاندارها، چک لیست های کنترل کیفیت فرآیند تولید و حمل و تحویل بتن آماده به کارگاه های ساختمانی شهری و در نهایت تدوین استاندارد ملی و اجباری 6044 (بتن آماده-ویژگی ها) در خصوص فرآیند تولید بتن آماده شامل مصالح ساختمانی و سایر فرآوره های بتنی در سال 95 تدوین  شد و به عنوان استاندارد اجباری در صنعت بتن و ساخت و ساز بتنی لازم الاجراست.

احمدوند افزود: استاندارد مذکور به دلیل عدم وجود زیرساخت ها و ظرفیت های لازم هنوز متولی متولی نظارت و بارزرسی بر فرآیند سیستم تولید واحدهای تولیدی، مشخص نیست که از سوی تولیدکنندگان و سازندگان به درستی رعایت می شود یا خیر و در حال حاضر به جز تعدادی انگشت شمار که ممکن است به دلیل نیاز خریدار و قیمت مناسب بسیاری منجر به کیفیت پایین ساخت و سازها در کشور می شود.

به گزارش تسنیم، احمدوند در بخشی دیگری از نشست خبری امروز بازرسی از ماشین‌آلات تولید بتن را از الزامات بخش ساخت و ساز کشور عنوان کرد و گفت: تجهیزات تولید اعم از داخل کارخانه تا تجهیزات انتقال و حمل بتن بسیار فرسوده است و بایستی نظارت شوند.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص این‌که آیا این تجهیزات حتما باید از خارج تامین شود، افزود: خیر، این تجهیزات در داخل نیز تولید می شود که تولیدکنندگان باید به مبحث نوسازی ماشین آلات توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه کیفیت بتن را به شدت کاهش می‌دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

قرار است کنفرانس ملی بتن و زلزله 3 و 4 دیماه امسال به صورت مجازی برگزاری شود همچنین مرکز تحقیقات بتن جشنواره ملی ساختمان برتر  را در سال جهش تولید و برای ایجاد بستر مناسب و هدفمند ارتقا سطح کیفی و کمی صنعت ساختمان برگزار خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.