| کد خبر: 217646 |

برگزاری نخستین جشنواره "جوانه‌های راه" در کشور/ مهلت ارسال آثار دانش‌آموزی تا ۱۵ آبان

مشاور وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جشنواره "جوانه‌های راه" ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در کشور خبرداد و اظهار کرد که علاقمندان می توانند آثار خود را حداکثر تا ۱۵ آبان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

تین نیوز

مشاور وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جشنواره "جوانه‌های راه" ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در کشور خبرداد و اظهار کرد که علاقمندان می توانند آثار خود را حداکثر تا ۱۵ آبان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین میرشفیع،  مشاور و نماینده وزیر در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  از برگزاری جشنواره "جوانه‌های راه" ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در کشور خبرداد و تاکید کرد که علاقمندان می‌توانند آثار نقاشی، عکس و کاریکاتور خود را حداکثر تا ۱۵ آبان از طریق وب سایت وزارت راه و شهرسازی ( javaneh.mrud.ir ) یا شبکه‌های شاد وزارت آموزش و پرورش به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از داوری آثار، طی مراسمی که با حضور وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش و دیگر مقامات و مسئولان در آذرماه و همزمان با "هفته حمل و نقل" برپا می‌شود، به نفرات برگزیده جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.  

میرشفیع درباره ویژگی جشنواره "جوانه‌های راه" گفت: این جشنواره نخستین بار است که در کشور با مشارکت انجمن خیرین راه و ترابری، وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود. طی تقسیم کاری که انجام شده است، انجمن خیرین راه و ترابری بخش هزینه‌ها، وزارت راه و شهرسازی بخش فضای انفورماتیک و وزارت آموزش و پرورش نیز بخش داوری آثار را عهده دار خواهند بود.

وی با بیان اینکه دو هدف از برپایی این جشنواره از سوی متولیان تعقیب می‌شود، افزود: هدف کوتاه مدت ما حساس کردن فرزندان خانواده‌ها به موضوع ایمنی در رانندگی است، به طوری که تاثیر آن در یک بازه زمانی کوتاه مدت، باعث کاهش سوانح رانندگی شود. هدف دوم نیز فرهنگسازی در بلند مدت است.  معتقدیم زمانی که این پیام‌ها به زبان کودکان و نوجوانان ثبت شود، ماندگاری پیام افزایش پیدا کرده و در نهایت باعث می‌شود تا در سال‌های آینده شاهد کاهش پایدار تلفات رانندگی در کشور باشیم.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری گفت: متاسفانه، اکنون کشورمان جزو کشورهای پرتلفات از نظر سوانح رانندگی در جهان محسوب می‌شود. سالانه  بیش  از ۱۷ هزار کشته و ۳۰۰ هزار مجروح تصادفی در کشور وجود دارد که آمار بسیار دردناکی است.

وی افزود: در حال حاضر، آمار سوانح رانندگی در کشورهای توسعه یافته در حد ۵ درصد از هزار نفر است؛ اما این آمار در کشور ما حدود ۲۰ درصد از هزار نفر است. به همین دلیل، ضرورت دارد تا موضوع ایمنی راه‌ها از طریق مسایل فرهنگی و آموزشی نیز پیگیری شود.

میرشفیع گفت: ما همچنان به اطلاع رسانی خود در خصوص ترغیب دانش آموزان به حضور در جشنواره "جوانه‌های راه" ادامه خواهیم داد. هر چند این جشنواره از ۱۵ خرداد آغاز شده؛ اما مهلت پایانی ارسال آثار تا ۱۵ آبان است و دانش آموزان سراسر کشور از همه مقاطع تحصیلی، هنوز فرصت لازم برای شرکت در این جشنواره را در اختیار دارند.

وی تاکید کرد: آثار برگزیده علاوه بر اهدای جوایز، در کارهای تبلیغاتی با موضوع ایمنی راه‌ها نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.