| کد خبر: 201177 |

ضرورت تاب‌آوری ساختمان‌ها و اماکن عمومی مشهد در برابر حریق

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر ضرورت تاب‌آوری ساختمان‌ها و اماکن عمومی مشهد در برابر حریق تاکید کرد و گفت: استمرار توجه و پیشگیری لازم از یک سو و استفاده از فناوری‌های‌نوین بومی شده و بهره‌مندی از تجارب بین‌المللی از سوی دیگر، به عنوان راهبرد موثر در حوزه ارتقای مهندسی آتش و مقابله با حریق به منظور صیانت از ساختمان‌ها ابنیه فنی و صنعتی کشور است.

تین نیوز

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر ضرورت تاب‌آوری ساختمان‌ها و اماکن عمومی مشهد در برابر حریق تاکید کرد و گفت: استمرار توجه و پیشگیری لازم از یک سو و استفاده از فناوری‌های‌نوین بومی شده و بهره‌مندی از تجارب بین‌المللی از سوی دیگر، به عنوان راهبرد موثر در حوزه ارتقای مهندسی آتش و مقابله با حریق به منظور صیانت از ساختمان‌ها ابنیه فنی و صنعتی کشور است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دومین همایش منطقه‌ای حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق با رویکرد ساختمان های بلندمرتبه ۱۳ آذر ماه با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی شهر مقدس مشهد افتتاح شد.  

در آیین افتتاحیه دومین همایش منطقه ای حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق با رویکرد ساختمان های بلندمرتبه، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، عزیزی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، شرکا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، صیفی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، بختیاری معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و جمعی از  صاحبنظران، پژوهشگران، تولیدکنندگان، فعالان بخش خصوصی و مسئولین دستگاه‌های اجرایی فنی و مهندسی به ویژه در حوزه مقاومت در مقابل حریق و مهندسی آتش حضور داشتند.

شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سخنرانی خود در آیین افتتاح دومین دوره این همایش، پرداختن به مقوله ارتقای تاب‌آوری ساختمان های موجود و آتی کشور را به ویژه در حوزه مقاومت در مقابل حریق ضروری و حیاتی دانست و از توجه خاص شهردار مشهد و مدیریت شهری استان خراسان‌رضوی در برگزاری این رویداد علمی و صنعتی سپاسگزاری کرد.

وی به تلاش‌های ارزشمند صورت‌گرفته در این خصوص در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در قالب تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، ضوابط و مقررات ملی ساختمان اشاره  و ابراز امیدواری کرد تا دستاوردهای این نشست علمی و صنعتی، ارتقای تاب‌آوری بیش از پیش ساختمان‌ها و اماکن عمومی استان خراسان‌رضوی و به ویژه شهر مقدس مشهد را در حوزه مقاومت در مقابل حریق فراهم آورد.  

شکرچی زاده سانحه دلخراش آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران را نقطه عطفی در خصوص توجه جامعه مهندسی به بارگزاری آتش و بازنگری مقررات ملی ساختمان کشور در این زمینه دانست و با یادآوری شعار کمیته ویژه بررسی این سانحه با عنوان "پلاسکو را فراموش نکنیم"، استمرار توجه و پیشگیری لازم از یک سو و استفاده از فناوری های نوین بومی شده و بهره مندی از تجارب بین‌المللی را از سوی دیگر، به عنوان دیگر راهبرد موثر در حوزه ارتقای مهندسی آتش و مقابله با حریق در راستای صیانت از ساختمان‌ها ابنیه فنی و صنعتی کشور معرفی کرد.

بختیاری معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در بخش دیگری از افتتاحیه دومین همایش منطقه ای حفاظت ساختمان ها در برابر حریق به ارائه تخصصی با عنوان محافظت در برابر آتش ساختمان‌های در حال ساخت و موجود با نگاه ویژه به ساختمان‌های بلندمرتبه پرداخت و از اقدام‌های انجام شده در راستای ارتقای تاب‌آوری ساختمان‌ها در مقابل حریق توسط مجامع علمی و مدیریت شهری استان خراسان‌رضوی به ویژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد طی سال‌های اخیر قدردانی کرد.

در دومین همایش منطقه ای حفاظت ساختمان ها در برابر حریق با رویکرد ساختمان های بلندمرتبه از تعدادی از خانواده شهدای آتش نشان با اهدای لوح تقدیر شد. همچنین با افتتاح نمایشگاه جنبی، از خودرو اطفا حریق ویژه معابر کم عرض، توسط میهمانان ویژه همایش رونمایی شد.

خاطرنشان می شود این رویداد علمی صنعتی  توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با همکاری نمایشگاه بین المللی مشهد، سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی و دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در قالب همایش، نمایشگاه و کارگاه های آموزشی از تاریخ ١٣ لغایت ١٥ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر مشهد برگزار  می گردد و اساتید مبرزی از اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، دانشگاه ها و سایر مراکز تحقیقاتی و آموزشی کشور درقالب ارائه پنل و کارگاه های تخصصی در آن مشارکت خواهند نمود.

لازم به یادآوری است که در سال‌های اخیر بخش مهندسی آتش در مرکز تحقیقات علاوه بر تدوین مبحث سوم مقررات ملی ساختمان با موضوع مقاومت ساختمان‌ها در برابر حریق و مدارک پشتیبان، سهم بسزا و منحصربفردی در گسترش دانش مهندسی آتش در کشور بر عهده داشته است و موجبات گسترش محصولات و صنایع مرتبط با مقابله و پیشگیری حریق در ساختمان ها را فراهم آورده است. به طوری که این مهم به ارتقای کیفیت و کمیت محصولات داخلی تولید شده توسط صنعتگران ایرانی در سالی که مزین به نام "رونق تولید" است، کمک قابل ملاحظه ای نموده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.