| کد خبر: 188518 |

◄ پیاده‌سازی طرح جامع مدل‌های حمل‌ونقلی در کشور

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل ‌و نقل وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از دلایل پایین بودن بهره‌وری در کشور ما سهم پایین ریلی در حمل‌ونقل است که در نهایت هزینه‌های کلان حمل‌ونقل در کشور را بالا می‌برد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر طرح جامع مدل‌های حمل ‌و نقل وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از دلایل پایین بودن بهره‌وری بخش حمل‌ و نقل در کشور ما سهم پایین بخش ریلی در حمل‌ونقل است که در نهایت هزینه‌های کلان حمل‌ونقل در کشور را بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مهدی صفری مقدم به مجموعه اقداماتی که در وزارت راه و شهرسازی در یکی دو سال گذشته آغاز شده است اشاره  کرد و گفت: ماموریت دفتر طرح جامع مدل‌های حمل‌ونقل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان در بخش حمل‌ونقل برای یکپارچگی و هماهنگ کردن همه مدهای حمل‌ونقلی است.

وی در ادامه با اعلام اینکه یکی از مأموریت‌هایی که ما دنبال می‌کنیم در بخش برنامه‌ریزی استراتژیک است، اظهار داشت: ما در گذشته بعضا شاهد این بودیم که زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی استراتژی متضادی در بخش‌های مختلف دنبال را  می‌کردند که ما با اجرای این مأموریت می‌توانیم به هماهنگی بهتری برسیم.

صفری مقدم طرح جامع حمل‌ونقل را یکی دیگر از مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و افزود: فاز اول طرح جامع حمل‌ونقل انجام شده و مدل‌های تقاضای سفر برای کل کشور ساخته شده است و در راستای آن همکاری خوبی با مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی در فاز دوم طرح جامع بنادر و بازرگانی داریم.

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اولویت سوم را استقرار نظام لجستیک عنوان کرد و گفت: اگر ما بخواهیم یک نگاه کلی به مشکلات بخش لجستیک در کشور داشته باشیم می‌توانیم به دو موضوع مهم اشاره کنیم؛ یکی پایین بودن بهره‌وری و دوم عدم روان بودن جریان امور.

او ادامه داد: یکپارچه نبودن اسناد، فرآیندها و سامانه‌ها بحث بسیاری مهمی است چرا که بخش عمده‌ای از لجستیک در دنیا بحث IT و یکپارچگی اطلاعات است و لجستیک را نمی‌توان از این بخش جدا کرد چرا که این حوزه با فناوری اطلاعات در سطح سازمان‌های مختلف عجین شده است.

وی می‌گوید: در راستای این موضوع ما یک برنامه‌ای را تدوین کرده‌ایم که استراتژی‌هایی در حوزه لجستیک برای افزایش بهره‌وری را دنبال کنیم که در راستای آن به دنبال ایجاد یک شبکه حمل‌ونقلی ترکیبی مناسب در کشور هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.