| کد خبر: 9899 |

ایران‌ایر به سرعت در حال تامین قطعات مورد نیاز است

تین نیوز | مدیر عامل ایران‌ایر در قطر گفت: این شرکت به سرعت در حال تامین قطعات مورد نیاز خود طی دوره 6 ماه کاهش تحریم‌هاست.
 
مدیرعامل ایران‌ایر در مصاحبه‌ای در حاشیه اجتماع فعالان صنایع هواپیمایی در قطر گفت: این شرکت به سرعت در حال تامین قطعات یدکی برای تعمیر هواپیماهای فرسوده ناوگان خود طی دوره 6 ماهه تعلیق تحریم‌های آمریکا است.
 
بر اساس این گزارش، درحالی‌که این شرکت قراردادهایی برای تامین قطعات و تعمیرات در رابطه با موارد امنیتی بر اساس توافق موقتی ژنو در اختیار دارد، باید تا 20 جولای پرداخت‌ها تسویه و محموله‌ها ارسال شده باشد.
 
فرهاد پرورش در این‌باره گفت:  ایجاد ارتباطات و انعقاد قراردادهای جدید زمان‌بر است و 6 ماه زمان کافی برای انجام تمام این‌ کارها نیست.
 
بوئینگ و جنرال الکترونیک از جمله شرکت‌هایی بودند که در طی دوره 6 ماه توافق ژنو، مجوز صادرات قطعات به ایران را دریافت کردند.
 
پرورش افزود: برخی شرکت‌ها توانایی دریافت مجوزها (صادرات) را داشتند و ما می‌توانستیم اقدام کنیم. این شروع خوبی بود.
 
وی ادامه داد: ایران‌ایر در نظر دارد تا پرواز به شانگهای چین را با بوئینگ 747 در آگوست آغاز کند و پروازها به مسکو با ایرباس ای 300 و ای 320 از سرگرفته خواهد شد. این پرواز پس از خروج بوئینگ 727 از سرویس متوقف شده بود.
 
این مقام ایرانی خاطرنشان کرد: اکثر تولیدکنندگان غربی هواپیما ابراز علاقمندی می‌کنند چراکه این احساس را دارند که در صورت گشوده شدن درهای ایران، آنها باید آنجا باشند. بسیاری از آنها هم‌اکنون با ما تماس گرفته‌اند. آنها می خواهند هواپیماهای خود را به ایران بفروشند زیرا (در ایران) پتانسیل بزرگی وجود دارد.
 
وی افزود: ناوگان موجود این شرکت بر پایه هواپیماهای ایرباس ای300 و ای 310 پهن‌پیکر که سال‌ها پیش تولید آنها متوقف شده و ای 320 است. همچنین چند فروند 747 اس و فوکر 100 اس نیز در این ناوگان وجود دارد. 7 جتی که در حال حاضر فعالیت نمی‌کردند با این قطعات و رسیدگی دوباره می‌توانند، پرواز کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شوت آبادی از شرکت ورشکسته هما 0 0

    خیلی باید تلاش کنید تا جبران هشت سال نشستنتان باشد

  • نوشمک 0 0

    بله آقای پرورش ولی نعمت ما هستند هر چه ایشون بگویند درسته ما هم قطعات رو تأمین می کنیم ما از صدقه سر ایشون و با درایت و تیز بینی ایشون بر سر کاریم خدا ایشون رو برای مدیران هما نگه داره شایعاتی از رفتن ایشون بود که امیدوارم دروغ باشه آخه اگر ایشون بره… ما چه می شود؟

  • افشاگر 0 0

    دیدید گفتم این قصه سر دراز دارد آقای پرورش به جای سخنرانی به قولی که به بچه های قرار دادی دادی عمل کن تا اعتصاب نکنند. شاید این صحبت شما هم در اینجا مثل اون صحبتتون است. تحریم ها را هم اگر بردارند باز هم مشکلتون حل نمی شود آقای پرورش هیچ از خودتون پرسیدید مدیران شما این خودروهایی را که سوار می شوند از کجا آورده اند؟ بعد هم مشکل با اخراج بچه ها حل نمی شود