| کد خبر: 7893 |

عوارض فرودگاهی به هیچ‌وجه کاهش نمی‌یابد / فرودگاه‌سازی باید متوقف شود

تین نیوز | مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور گفت: شركت فرودگاه‌های كشور یك شركت درآمد هزینه‌یی است و با توجه به هزینه‌های نگهداری فرودگاه‌ها كه در سال میلیاردها تومان است، از این روز به هیچ‌وجه عوارض فرودگاهی را كاهش نمی‌دهیم.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شركت فرودگاه‌های كشور، محمدعلی ایلخانی با بیان این مطلب اظهار داشت: در سطح كشور 54 فرودگاه داریم كه تحت مالكیت شركت فرودگاه‌ها است و وقتی برای باند یكی از آنها 50 میلیارد تومان هزینه می‌شود، به معنای آن است كه اگر قرار باشد باندهای فرودگاه‌ها مورد ترمیم قرار گیرد، منهای هزینه‌های جاری، باید سالیانه میلیاردها تومان هزینه شود كه این مساله برای یك شركت درآمد هزینه‌یی، رقم بالایی است و از این رو به هیچ‌وجه عوارض فرودگاهی را كاهش نمی‌دهیم.
مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور همچنین افزود: دولت به ما اجازه داده است، به شركت‌های هواپیمایی كه پروازهای بیشتری برقرار می‌كنند تا 30 درصد در تعرفه فرودگاهی تخفیف قائل شویم.
وی ادامه داد: بنا داریم با اعمال سوبسید به شركت‌های هواپیمایی كه به نقاط محروم پرواز دارند، انگیزه لازم برای حفظ و برقراری پرواز به نقاط مختلف را ایجاد كنیم.
ایلخانی همچنین با تاكید بر ارتقای فرودگاه حضرت امام(ره) گفت: شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) یكی از فرودگاه‌هایی است كه ‌می‌تواند با ارتقا در بخش اعزام و پذیرش در رقابت با فرودگاه‌های تركیه و دبی ظاهر شود و از این روز باید ارتقای خدمات و پرواز را در دستور كار قرار دهیم.
به گفته وی آنچه در پروازهای داخلی اتفاق می‌افتد انحصاری است از این رو باید در عرصه پروازهای بین‌المللی برای حضور در فضای رقابت تلاش كرد.
مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها همچنین از پیوستن فرودگاه‌های شیراز، اصفهان و تبریز به جمع فرودگاه‌های اقتصادی تا پایان سال خبر داد.
وی با بیان اینكه فرودگاه‌سازی باید متوقف شود، گفت: باید به سوی كیفیت رفت.
ایلخانی در عین حال اظهار داشت: در حال حاضر چهار فرودگاه در حال احداث است كه تجهیز، راهبری و مدیریت این فرودگاه‌ها بر عهده شركت فرودگاه‌ها خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • افندی زاده 0 0

    ولی این اصلاً انصاف نیست بگوییم هیچ فرودگاه دیگری ساخته نشود. بسیاری از شهرهای پرجمعیت که با شهرستانهای اطراف تشکیل جمعیت قابل ملاحظه ای را می دهند هنوز فرودگاه ندارند. بهتر است فکری اندیشیده شود تا هزینه نگهداری فرودگاه پایین آورده شود. آزادسازی نرخ بلیطها فکر می کنم این مشکل را هم حل خواهد کرد.