| کد خبر: 6676 |

◄ رشد چهار برابری پروازهای ایران به عتبات

تین نیوز | طی سه سال گذشته مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری از رشد چهار برابری تعداد پروازهای برنامه ای ایران به عتبات عالیات طی سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، مراد اسماعیلی ضمن اعلام خبر فوق اظهارداشت: براساس یادداشت تفاهم امضا شده فی مابین سازمان هواپیمایی كشوری ایران و عراق، تعداد پروازهای برنامه ای شركت های هواپیمایی ایرانی به كشور عراق در مسیرهای بغداد و نجف طی سه سال گذشته از 16 به 63 پرواز در هفته افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین مازاد بر پروازهای عتبات عالیات در مجموع 21 پرواز هفتگی، به فرودگاه های سلیمانیه، اربیل و بصره به آمار پروازهای ایران به كشور عراق اضافه شده است.

اسماعیلی گفت: حاصل تفاهمات سازمان هواپیمایی كشوری، كه در سال 90 در راستای تسهیل و تسریع زائران عتبات بویژه كربلای معلی صورت گرفت افزایش ظرفیت و برقراری پرواز در مسیرهای مختلف ایران به عراق به صورت رفت و برگشت را در پی داشت به گونه ای كه هم اكنون به صورت برنامه ای و فوق العاده تعداد پروازها در هفته به 140 پرواز افزایش یافته است.

مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شركت ها و موسسات هوانوردی افزود: در حال حاضر هشت شركت هواپیمایی ایرانی (ایران ایر، ماهان، زاگرس، معراج قشم ایر آتا كاسپین و تابان) به فرودگاه های نجف، بغداد، سلیمانیه، اربیل و بصره پرواز برقرار كرده اند.

وی با بیان این مطلب كه براساس توافقات صورت گرفته سقف پرواز بین فرودگاههای دو كشور عراق 84 پرواز در هفته است، افزود: از آنجا كه افزایش تقاضا برای سفر به عتبات عالیات بیش از توافقات صورت گرفته است به همین منظور سازمان هواپیمایی كشوری در نظر دارد طی مذاكرات و نشست های مشترك با طرف عراقی، افزایش پروازها به ویژه پرواز به عتبات عالیات را در اولویت قرار دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.