| کد خبر: 54720 |

نیاز امروز مجموعه مدیران و کارکنان شرکت فرودگاه‌ها تغییر در تفکر٬ نگرش و رفتار است

وبلاگ تین نیوز، رحمت اله مه‌آبادی |  رمز دستیابی به موفقیت و رسیدن به شرایط مطلوب و ارتقای کیفیت زندگی تغییر عادت‌ها است، تکرار عادات غلط، ما را از دستیابی به اهداف بلند دور می‌کند و از این رو عادت‌های نامناسب را باید ترک و عادت‌های تازه و پسندیده را باید آموخت و جایگزین کرد. 

یکی از عادات بد و معضلات نهادینه شده در کشور استفاده از راه‌‌حل‌های فوری٬ سریع و یک‌شبه است،  راه‌حل‌های کوتاه‌مدت مشکلات بزرگ را حل نمی‌کند. راه حل كوتاه مدت حتی در شكل مثبتش فقط برای مسایل بحرانی و مشکلات اضطراری‌ کاربرد دارد. بر این اساس اصرار به حل مشکلات از طریق راه‌حل‌های کوتاه مدت، وضعیت را سخت‌تر، مشکلات را مزمن‌تر و متاسفانه یافتن راه‌حل ها را هم پیچیده‌تر می‌کند.

همچنین فشارها٬ تصمیم‌گیرندگان را نسبت به حل مشکلات هوشیار می‌کند و آنها را در مسیر اصلاح قرار می‌دهد٬ باید باهم توافق كنیم كه بالاترین فشارها هم هرگز نمی‌تواند فرایند حل مشکل را تغییر دهد چراکه حل هر مشکلی تابع فرایند مربوط به خود است. 

به هر حال نیاز امروز مجموعه مدیران و کارکنان شرکت فرودگاه‌ها تغییر در تفکر٬ نگرش و رفتار است، اصرار بر تکرار رفتارهای بی‌نتیجه قبلی در ما خستگی مزمن ایجاد و این خستگی از ظرفیت عاطفی ما کاسته و باعث می‌شود سازمان ما و حتی پیوندها و زندگی ما در هم شکند. 

به تحلیل رفتن ظرفیت عاطفی سازمانی بزرگترین تهدید برای تعالی سازمانی است٬ یکی از بزرگترین ایرادات وارد بر نحوه اداره شرکت فرودگاه‌ها استهلاک بالا و به تحلیل رفتن ظرفیت عاطفی سازمانی است که متاسفانه در سنوات گذشته به آن توجه نشده و در نتیجه عدم ارتقای سطح و استهلاک بالای ظرفیت عاطفی سازمانی را رقم زده است. 

کاهش گنجایش عاطفی٬ ما را از بحرانی به بحران دیگر وارد کرده و سرانجام از ما و سازمان ما قربانی می‌گیرد.
ظرفیت عاطفی به عنوان ابزار و مقدمه بقای سازمانی و یکی از بزرگترین سرمایه‌های سازمانی است و بقای ما در تداوم فعالیت و تولید ما است که تولید مستلزم حفظ و ارتقای قابلیت تولید ما است و ایجاد تعادل میان تولید و قابلیت تولید از وظایف مهم مدیریت است. 

هرچه اندوخته‌ عاطفی بیشتر باشد، سطح اعتماد ما بالاتر می‌رود و وقتی سطح اعتماد بالا باشد، ایجاد ارتباط موثر آسان می‌شود. ارتباطات موثر به تولید موثر می‌‌انجامد و تولید موثر هم باعث اعتبار بخشی بیشتر و رقابت‌پذیری بالاتر سازمانی و در نتیجه بقاء و پیشرفت سازمان می‌شود. 

شرکت فرودگاه‌های کشور، برای تداوم راه پرچالش خود نیاز به مدیرانی دارد که بتوانند تعادل بین تولید و قابلیت تولید را ایجاد کنند و میزان ایمنی و مصونیت کارکنان‌مان را ارتقا داده و همچنین از مهارت‌های لازم برای حفظ و ارتقای ظرفیت عاطفی سازمانی برخوردار باشند. 

مدیران باید بتوانند با ارتباطات موثر، حرفه‌‌ای و اخلاق‌مدار خود، تعارضات سازمانی از جمله تعارضات ناشی از توقعات و انتظارات مرتبط با نقش‌ها و اهداف را از بین ببرند. 

در این راستا نیاز جاری مجموعه شرکت فرودگاه ها مهربانی٬ صداقت به معنای وفای به عهد٬ قدرشناسی٬ تشکر و تحسین است، مهربانی های ساده و کوچک مانند احوالپرسی و تحسین گرفته تا نزاکت و ادب، نیاز جاری ما است. مدیران ما باید به این باور برسند که قابل اعتماد و احترام شمردن کارکنان، بسیار مهمتر از مورد توجه و محبت قرار دادن کارکنان است. 

حس تعهد نسبت به اصول٬ انطباق اندیشه و گفتار، تطابق قصد و عمل، وفاداری به سازمان و امثالهم از دیگر نیازهای امروز ماست. 

ما باید یاد بگیریم که در صورت اشتباه صمیمانه پوزش بطلبیم. اقرار صمیمانه به اشتباه و عذرخواهی مدیران و کارکنان باید در سازمان نهادینه و عادت شود.
مدیران باید بدانند که کارکنان، به ما اجازه اشتباه کردن می دهند. اشتباهات ما را می بخشند اما ولی آنچه را که نمی توانند فراموش یا عفو کنند، این است که بخواهیم اشتباهمان را انکار یا پنهان کنیم. 

باید بپذیریم که رفتار ما کنش تصمیمات ماست، نه زاییده‌ی اوضاع و شرایط. مخفی کردن اشتباهات، توجیه کردن خطاها، متهم کردن دیگران و پاسخگو نبودن، سبب می شود که کارکنان رفتار تدافعی از خود بروز دهند.

مدیریت نوین مبتنی بر اصول و معطوف به شعور است٬ مهمترین اصول، اصول اخلاقی و ارزش‌های متعالی است. مدیریت نوین، بستری را فراهم می‌کند تا کارکنان با ژرف‌ترین ارزش‌های متعالی که انتخاب کرده‌اند هماهنگ شوند. 

برای رسیدن به هدف استانداردسازی منابع انسانی و دستیابی به تعالی سازمانی کانون‌های ارزیابی مدیران با هدف به کارگماری و ساختن مدیران ماهر، پس از ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز می کند.

برگرفته از خبر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.