| کد خبر: 32468 |

مدیر فرودگاه خرم آباد در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ جزییات طرح توسعه فرودگاه خرم آباد / افزایش دفاتر گردشگری

تین نیوز | مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: اگرچه سیاستگذاری کلی گردشگری بر عهده استانداری است اما ما نیز به نوبه خود برای رونق گردشگری برنامه ریزی کردیم و توانستیم تعداد دفاتر گردشگری را از یک دفتر به سه دفتر افزایش دهیم.

اسفندیار کیانی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه در هشت ماه نخست امسال بیش از ۶۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه خرم آباد جابجا شده است، گفت: فرودگاه خرم آباد از نظر پرواز، مسافر و بار رو به رشد است.

وی افزود: فرودگاه خرم آباد، امسال از نظر عملکرد مسافری و پروازها نسبت به 8 ماهه سال گذشته به ترتیب 125 و 94 درصد رشد داشته است.

مدیر فرودگاه خرم آباد، تصریح کرد: تا سال 90، 6 پرواز رفت و برگشت، و 3 پرواز هفتگی از فروگاه خرم آباد انجام می شد، در حالی که اکنون 26 پرواز رفت و برگشت، و 13 پرواز هفتگی برقرار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای مسیرهای تهران، مشهد و عسلویه، پرواز انجام می شود اظهار کرد: فرودگاه خرم آباد، دارای مرز هوایی است و آمادگی لازم برای برقراری پرواز عتبات را دارد، و امکانات سخت‌افزاری لازم برای انجام چنين پروازهايي در فرودگاه خرم‌آباد ایجاد شده است.

کیانی به طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه های مربوط به طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با اعتبار استانی 52 میلیارد تومان در حال اجراست.

مدیر فرودگاه خرم آباد اظهار کرد: تطویل باند فرودگاه، توسعه سطوح پرواز، نوسازی اپرون، جاده های حفاظتی، احداث پاویون، و توسعه ترمینال، برخی از پروژه های طرح توسعه فرودگاه خرم آباد هستند.

وی به لزوم توسعه گردشگری در استان لرستان اشاره کرد و گفت: استان لرستان بواسطه باستانی بودن و برخورداری از طبیعت زیبا، تفرجگاه های مختلف، پتانسیل جذب گردشگر را دارد، که باید برای آن برنامه ریزی و هدف گذاری کرد.

کیانی با تاکید بر اینکه سیاست گذاری کلی گردشگری بر عهده استانداری است، افزود: ما به نوبه خود برای رونق گردشگری برنامه ریزی کردیم و توانستیم تعداد دفاتر گردشگری را از 1 دفتر به 3 دفتر افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: شهرهای استان لرستان، قابليت و پتانسيل ايجاد دفاتر مسافرتي و گردشگري را دارند و مسوولان بايد به متقاضيان اشتغال و سرمايه‌گذاران بخش‌هاي كوچك و زود بازده اين فرصت‌ها را معرفي كنند.

مدیر فرودگاه خرم آباد، افزود: پیشنهاد تشکیل اتاق فکر گردشگری را ارائه دادیم تا در آن پتانسیل های گردشگری استان لرستان معرفی و اقدامات لازم برای رونق این صنعت انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.