بازدید سایت : ۳۴۶۸۷
| کد خبر ۳۰۱۱۸۹
کپی شد

سهم دو درصدی صنعت هوانوردی ایران از تولید ناخالص داخلی

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت:رشد متوازن اقتصاد سنتی و دیجیتال، مسیر نوین توسعه صنعت هوانوردی ایران در دستور کار است که این امر زمینه ساز افزایش سهم صنعت هوانوردی در تولید ناخالص داخلی می شود.

سهم دو درصدی صنعت هوانوردی ایران از تولید ناخالص داخلی
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت:رشد متوازن اقتصاد سنتی و دیجیتال، مسیر نوین توسعه صنعت هوانوردی ایران در دستور کار است که این امر زمینه ساز افزایش سهم صنعت هوانوردی در تولید ناخالص داخلی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاپیتان حسین خانلری، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به ضرورت هم افزایی میان فناوری های نوین و زیرساخت های سنتی در صنعت هوانوردی گفت: اقتصاد هوانوردی دیگر صرفاً مبتنی بر ناوگان و فرودگاه نیست. امروزه رشد پایدار این صنعت، بدون سرمایه گذاری هم زمان در فناوری های دیجیتال، غیرممکن است.

وی افزود: ما در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران باور داریم که اقتصاد سنتی شامل عملیات، تعمیر و نگهداری، آموزش و توسعه فرودگاهی و اقتصاد دیجیتال نظیر هوش مصنوعی، داده محوری، چت بات های تعاملی و فناوری های بیومتریک، باید در تعامل خلاقانه باشند. این هم افزایی، راهبرد کلان ما در دهه آینده است.

خانلری با استناد به آمارهای بین المللی اظهار داشت: ۷۸ درصد از ایرلاین های بزرگ جهانی تا سال ۲۰۲۵ فرآیند دیجیتالی شدن را آغاز کرده اند و پیش بینی می شود بیش از ۱۰ میلیارد دلار در فناوری های دیجیتال سرمایه گذاری شود. استفاده از هوش مصنوعی به تنهایی توانسته تا ۱۵ درصد هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: تجربه های بین المللی نشان می دهد، با بهره گیری از فناوری های سبز و هوش مصنوعی می توان تا ۸۶ درصد پروازها را تحت کنترل گرفته و به موقع و با کمترین تاخیر انجام داد. همچنین خطوط هوایی با سیستم هوشمند مدیریت سوخت، صرفه جویی میلیون دلاری را تجربه کنند.

مدیرعامل "هما" با اشاره به چشم اندازهای ملی، گفت: در ایران، حدود ۴.۹ درصد از اقتصاد کشور به اقتصاد دیجیتال اختصاص دارد و طبق اهداف برنامه هفتم  این سهم باید به بیش از ۱۰ درصد برسد. این یعنی اقتصاد دیجیتال در حال تبدیل شدن به یکی از موتورهای پیشران اقتصاد ملی است، و صنعت هوانوردی نمی تواند از این قافله عقب بماند.

او همچنین به وضعیت جهانی اشاره کرد و افزود: سهم صنعت هوانوردی از تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) حدود ۴.۱ درصد است که معادل درآمد ۳.۵ تریلیون دلار است. در برخی کشورها این سهم تا ۹ درصد نیز افزایش یافته، اما در ایران این رقم هنوز حدود ۲ درصد است. بنابراین، ظرفیت عظیمی برای رشد وجود دارد.

خانلری با تأکید بر برنامه های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  در راستای تحول دیجیتال اظهار داشت: ۵۲ درصد فرودگاه های بین المللی در حال حاضر مجهز به فناوری بیومتریک هستند و بیش از ۷۰ درصد مسافران ترجیح می دهند از اپلیکیشن های موبایلی برای خدمات خود استفاده کنند. این آمارها، مسیر آینده را مشخص می کنند.

وی افزود: تحقق توازن میان فناوری های نوین و زیرساخت های فیزیکی، یک الزام استراتژیک است. شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران در آسمان ها، متعهد است تا با بهره گیری از توان داخلی، الگویی ملی برای رشد متوازن اقتصاد سنتی و دیجیتال در صنعت هوانوردی ارائه دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.