| کد خبر: 254729 |

برای استقرار صنعت هواپیماسازی باید با کشورهای دارای تجربه همکاری کنیم

معاون وزیر صمت گفت: برای استقرار صنعت هواپیماسازی؛ رعایت استانداردهای بین المللی، دارابودن نیروی متخصص و زیرساخت های استاندارد و آخرین شرط همکاری با کشورهای دارای تجربه در ساخت هواپیما است.

تین نیوز

معاون وزیر صمت گفت: برای استقرار صنعت هواپیماسازی؛ رعایت استانداردهای بین المللی، دارابودن نیروی متخصص و زیرساخت های استاندارد و آخرین شرط همکاری با کشورهای دارای تجربه در ساخت هواپیما است.

به گزارش تین نیوز به نقل ازبازار، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۴ شرط برای استقرار صنعت هواپیماسازی نیاز است که شرط اول باید طبق یک استاندارد بین المللی کار شود، شرط دوم داشتن نیروی متخصص و کارآمد است شرط سوم دارا بودن زیرساخت های استاندارد و آخرین شرط همکاری با کشورهای بین المللی که در این صنعت تجربه لازم را دارند.

وی افزود: در سطح دانشگاه، نیروی فارغ التحصیل هوافضا داریم که به لحاظ دانشی در دنیا بین رتبه ۱۲ تا ۱۵ قرار دارند و می توانیم بگوئیم از نظر نیروی انسانی مشکلی وجود ندارد.

منطقی اضافه کرد: باید زیرساخت های استاندارد وجود داشته باشد تا بتوان هم طراحی محصول را انجام داد یا تجهیزات تست نمونه ساخته شده را نصب کرد و از آنجائیکه معمولا دانش ساخت هواپیما تجمیعی از کل دنیاست باید با کشورهایی که در این زمینه تجربه کافی دارند، همکاری داشته باشیم.

معاون وزیر صمت گفت: در زمینه ساخت قطعات هواپیما، تعمیرات و حتی ساخت مدل های کوچک تر هواپیما طبق استانداردهای بین المللی عمل می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰شرکت دانش بنیان فعال در صنعت هوایی داریم و سازمان هواپیمایی کشوری هم روی قطعه و هم روی محصول نظارت خیلی دقیقی دارند.

منطقی اضافه کرد: در حال حاضر ۴ شرط لازم برای ساخت هواپیما در داخل فراهم شده و مطالعاتی در حال انجام است که بدانیم نیازهای ما کدام است.

معاون صنایع حمل ونقل وزارت صمت گفت: عمدتا هواپیمای زیر ۱۰۰ نفر و بعد از آن هواپیمای دارای ظرفیت بین ۱۵۰ تا ۲۰۰نفر بیشترین نیاز ما در صنعت هوایی است.

وی افزود: در مرحله بعد و در تعداد کمتر، هواپیمای۳۰۰نفر هم جزو نیازهای ما شناسایی شده است؛ هواپیماهای ۱۵۰نفر به بالا جزو راهبردهاست که باید از سازندگان رده یک دنیا به صورت نو یا کارکرده تأمین کنیم.

منطقی اضافه کرد: برای هواپیماهای زیر ۱۰۰نفره با توجه به اینکه شرایط فراهم است، در وهله اول روی ساخت و توسعه یک مدل هواپیما تمرکز می کنیم که اگر بتوانیم از مشارکت کشورهای دیگر استفاده کنیم سرعت کار افزایش می یابد.

معاون وزیر صمت در پایان اظهار داشت: اگر کل کشور روی این کار تمرکز کند و این موضوع جدی گرفته شود می توانیم انتهای ۱۴۰۴ نمونه اولیه را داشته باشیم که در حدود ۱۰۰ میلیون دلار نیاز به سرمایه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.