| کد خبر: 245025 |

◄ فروش دونرخی بلیت؛ برخی ایرلاین ها می گویند ابلاغ نشده است!

با وجود اعلام ممنوعیت وزیر راه درباره فروش نرخ دلاری بلیت به گردشگران خارجی؛ هنوز برخی از ایرلاین ها بلیت دو نرخی می فروشند.

تین نیوز

با وجود اعلام ممنوعیت وزیر راه درباره فروش نرخ دلاری بلیت به گردشگران خارجی؛ هنوز برخی از ایرلاین ها بلیت دو نرخی می فروشند.

به گزارش تین نیوز، انجمن شرکت‌های هواپیمایی در آذرماه سال ۱۴۰۰ در بحبوحه گرانی بلیت پروازها در مسیرهای داخلی، در دستورالعملی به ایرلاین‌ها، نرخ بلیت در مسیرهای داخلی را برای مسافر غیرایرانی متفاوت اعلام کرد، بر این اساس، سقف نرخ پروازهای داخلی زیر یک ساعت ۱۰۰ دلار و از یک ساعت بیشتر ۱۵۰ دلار تعیین شد.

این دستورالعمل تیر ماه امسال به دفاتر مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی برای اجرا ابلاغ شد و جنجالی به پا کرد. خیلی‌ها مخالف این اقدام بودند و می‌گفتند که نمی‌توان برای مسیر داخلی دو نرخ تعیین کرد تا اینکه پس از مخالفت‌های بسیار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی بر اساس نرخ دلار ممنوع است و این موضوع به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

اما بعد از اعلام ممنوعیت دو نرخی شدن بلیت هواپیما برای اتباع خارجی در مسیرهای داخلی، هنوز برخی از شرکت‌های هواپیمایی این نرخ را برای اتباع خارجی متفاوت می‌فروشند به عنوان مثال در مسیر تهران به مشهد که نرخ بلیت برای مسافر ایرانی معمولاً یک میلیون و ۱۹ هزار تومان است برای اتباع خارجی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.

این شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به اینکه مدتی است ممنوعیت این کار اعلام شده، پاسخ می‌دهند که هنوز به ما ابلاغ نکرده‌اند.

به نظر می‌رسد برخی از شرکت‌های هواپیمایی یا سودشان را در فروش نرخ ارزی بلیت می‌بینند و یا در گیر و دار نامه‌های اداری هستند تا بتوانند این نرخ را یکسان کنند. این در حالی است که بسیاری دیگر از این شرکت‌های هوایی، نرخ دلاری را ملغی کرده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.