| کد خبر: 23062 |

به زودی فرودگاه چابهار شبانه‌روزی می‌شود

تین نیوز | مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار پروژه‌های در اولویت این منطقه را تشریح کرد و گفت: به زودی فرودگاه چابهار شبانه‌روزی می‌شود.
 
حامدعلی مبارکی در ششمین گردهمایی مدیران مناطق آزاد با حضور، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: شناسایی موانع و تکمیل پروژه های نیمه تمام در چابهار یکی از اولویت های مهم این منطقه در یک سال گذشته بوده است.
 
و ی افزود: توسعه اسکله‌های شهید بهشتی و شهید کلانتری و لایروبی آنها برای بالا بردن ظرفیت پهلوگیری کشتی های بزرگ و الحاق این دو اسلکه به منطقه آزاد چابهار در این مدت انجام شده است.
 
مبارکی ادامه داد: پیگیری ایجاد خط لوله صلح گاز، تجمیع واحدهای اداری سازمان و ایجاد پنجره واحد، استفاده بهینه از سردخانه 4500 تنی منطقه برای نگهداری میوه ها و محصولات کشاورزی و برنامه ریزی برای تبدیل شدن این منطقه به هاب شیلات کشور از جمله برنامه هایی است که به صورت جدی در این منطقه دنبال می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه مشکلات فرودگاه چابهار در آینده نزدیک رفع خواهد شد، گفت: پیشنهاد می شود ایرلاین هایی هم چون کیش ایر و قشم ایر که در مناطق آزاد کشور تردد دارند مسیرهای پروازی جدیدی را برای چابهار نیز تعیین کنند تا ظرفیت های پروازی این منطقه برای پذیرش گردشگران بیشتر، فراهم شود.
 
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: بر این اساس تلاش می کنیم فعالیت فرودگاه چابهار شبانه روزی شود.
 
مبارکی در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در چابهار گفت: اولین مجتمع گردشگری چابهار در مساحت 30 هکتار با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومان که دارای واحدهای اقامتی، سینما و شهر بازی است در این منطقه ساخته خواهد شد.
 
وی گفت: با داشتن آماری مستند، برنامه ریزی و حرکات آتی در استفاده از مزیت ها و قابلیت ها در سطح بین المللی، منطقه ای و ملی میسر خواهد شد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: امیدواریم همچون گذشته با حمایت ها و هدایت های دولتمردان و با یک برنامه عملی در سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و با حرکت در جهت تحقق اهداف مقاومتی بتوانیم هر چه سریعتر کریدور ترانزیتی شرق کشور را توسعه داده و به جایگاه واقعی آن در کریدورهای بین المللی برسانیم.
 
وی افزود: با توجه به این که ماموریت سازمان منطقه آزاد چابهار ترانزیت و توسعه تجارت با کشورهای همسایه شرقی و در شرق کشور است در حال حاضر استراتژی سازمان جهت رسیدن به اهم اهداف از جمله تسریع در احداث راه آهن، احداث بارانداز و ترمینال در فرودگاه برای توسعه هوایی و رفاه حال اهالی چابهار، رفع موانع در احداث مجتمع پتروشیمی، پالایشگاه، ذوب آهن و کارخانه فولاد، تکمیل خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار از خط لوله هفتم و پیگیری جهت احداث پل دوم میلک در راستای ترانزیت به افغانستان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.