| کد خبر: 216079 |

هیئت ایرانی برای گفتگو درباره«هواپیمایی اوکراینی»به کی یف می رود

اوکراین اعلام کرد که قرار است یک هیئت ایرانی روز چهارشنبه آتی با سفر به اوکراین در ارتباط با حادثه سال گذشته برای هواپیمایی این کشور گفتگو کند.

تین نیوز

اوکراین اعلام کرد که قرار است یک هیئت ایرانی روز چهارشنبه آتی با سفر به اوکراین در ارتباط با حادثه سال گذشته برای هواپیمایی این کشور گفتگو کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، «دمیترو کوله‌با»، وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که قرار است یک هیئت ایرانی روز چهارشنبه آتی با سفر به اوکراین در ارتباط با حادثه سال گذشته برای هواپیمایی این کشور گفتگو کند.

این مقام اوکراینی این گفتگو با هیئت ایرانی را همین هفته اعلام و موضوع آن را «پرداخت غرامت قربانیان حادثه هواپیمایی از سوی ایران» عنوان کرده است.

وزیرخارجه اوکراین که در نشست مطبوعاتی در ورشو، پایتخت لهستان حضور داشت تاکید که با توجه به شرایط حادثه هواپیمایی در تهران، دلایل مختلفی برای درخواست از ایران در جهت پرادخت بالاترین میزان هزینه غرامت وجود دارد.

این مقام اوکراینی در عین حال گفته است که هنوز نمی‌توان درباره میزان غرامت‌ها چیزی گفت و این موضوعی است که در مذاکرات به دست می‌آید.

هواپیمای اوکراینی سال گذشته در جریان تشدید تنش با آمریکا در منطقه دچار حادثه شد.

با این حال به تازگی «حجت الاسلام بهرامی» رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در جلسه مسئولان عالی قضائی اعلام کرده است: به صورت ویژه پیگیر پرداخت غرامت و خسارت در پرونده هواپیمای اوکراینی هستیم و در این زمینه درخواست برگزاری نشستی با رئیس جمهور هم ارائه شده است تا مشکلات موجود برای پرداخت این خسارات برطرف شود.

همزمان وزارت خارجه ایران نیز در خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی بیشترین همکاری را با کشورهای درگیر در این پرونده داشته است و «محسن بهاروند»، معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه در اظهاراتی تائید کرد که سازمان هواپیمایی کشوری ایران مکاتبات ضروری را با دفتر تحقیق و تحلیل سوانح هوایی فرانسه انجام و توافقات همکاری نهایی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.