| کد خبر: 214630 |

مرز هوایی فرودگاه رامسر تصویب شد

استاندار مازندران از موافقت وزارت کشور با قرار گرفتن مرز هوایی فرودگاه رامسر در شمار مرزهای مجاز رسمی کشور خبر داد.

تین نیوز

استاندار مازندران از موافقت وزارت کشور با قرار گرفتن مرز هوایی فرودگاه رامسر در شمار مرزهای مجاز رسمی کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان گفت که که با ایجاد مرز هوایی و بین‌المللی شدن پروازهای فرودگاه رامسر، از این پس پروازهای مستقیم از این فرودگاه به کشورهای همسایه و عتبات عالیات صورت می گیرد.

وی تصویب مرز هوایی فرودگاه رامسر را نشانگر عزم دولت برای توسعه اقتصای این منطقه دانست و افزود : با انجام و افزایش پروازهای خارجی و داخلی هواپیماهای متوسط پیکر به فرودگاه رامسر، عملا زمینه رونق صنعت ، تولید ، گردشگری ، صادرات ، درآمدهای ارزی و ریالی و تقویت اشتغال مستقیم و غیر مسقیم فراهم و زمینه ساز ظهور و بالفعل شدن مزیت ها و قابلیت های بالقوه و توسعه اقتصادی شهرستان و منطقه می شود.

وی گفت : با توجه به اقبال قابل توجه گردشگران کشورهای مسلمان همسایه ایران از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق به مازندران ، از این پس امکان سفر مستقیم آنان به شهرهای غربی استان میسر می شود.

استاندار مازندران تصریح کرد : با تحقق این مهم ، مردم می توانند سهم خود را از فرودگاه و صادرات محصولات کشاورزی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های عظیم گردشگری غرب استان بر سر سفره‌هایشان ببینند و به توسعه صادرات محصولات تولیدی‌شان در بخش‌های مختلف امیدوار باشند چراکه دروازه تعامل این منطقه با خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز گشوده شده است.

مقام عالی دولت در مازندران، تحقق اولویت های مردم بویژه تمهید زمینه ها و بسترهای لازم برای توسعه اقتصادی و معیشت را از مهم ترین اولویت ها و برنامه های کاری خود عنوان کرد و یادآور شد: در سال جهش تولید و با عنایت به ابلاغ ۳۰ محور اولویت دار اقتصادی به فرمانداران، ضرورت دارد همه مدیران و دست اندرکاران این بخش ها، نهایت اهتمام را برای شکوفایی اقتصادی استان به خرج دهند.

استاندار مازندران همچنین از توجه وزیر کشور، تلاش ها و پیگیری های همه دست اندرکاران این بخش و مدیر کل امنیتی و انتظامی در جهت تحقق این دستاورد مهم قدردانی کرد.

طرح توسعه باند جدید فرودگاه شهرستان رامسر در غرب مازندران پنجم خرداد ماه امسال با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، استاندار مازندران و جمعی از مسئولان هواپیمایی به بهره‌برداری رسید.

فرودگاه شهرستان رامسر پس از فرودگاه ساری مرکز استان مازندران دومین فرودگاهی است که مرز هوایی دریافت کرده است که با این مجوز امکان ورود و خروج اتباع ایرانی و خارجی را به کشور مهیا می کند.

فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر ۸۰ هزار نفری رامسر با قدمتی بیش از۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است که در ضلع شمالی شهر و در حاشیه دریا خزر قرار دارد و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال ۱۳۴۲ باز می گردد.

این شهرستان سالانه میزبان میلیونها گردشگر داخلی و خارجی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.