| کد خبر: 202787 |

عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه کیش آغاز شد

عملیات طرح توسعه و بازسازی باند جنوبی وسامانه روشنایی فرودگاه بین المللی کیش امروز سه شنبه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آغاز شد.

تین نیوز

عملیات طرح توسعه و بازسازی باند جنوبی وسامانه روشنایی فرودگاه بین المللی کیش امروز سه شنبه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازایرنا،  با اجرای این طرح، گستره باند فرودگاه بین المللی کیش از ۲۴۰ هزار متر مربع به دو برابر افزایش خواهد یافت و زمینه برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر از نوع A 380 نیز فراهم خواهد شد.

 به گفته علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش هم اکنون بطور میانگین روزانه ۴۰ پرواز در فرودگاه بین المللی کیش صورت می گیرد که با بهره برداری از این طرح توسعه این ظرفیت به دو برابر افزایش خواهد یافت و امکان برخاستن یا نشستن دو هواپیما بطور همزمان در این فرودگاه فراهم خواهد شد.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه کیش، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، این طرح را یکی از مهمترین طرحهای زیرساختی در بخش حمل و نقل و گردشگری  این جزیره توصیف کرد و افزود: توسعه زیرساختهای حمل ونقل هوایی و دریایی برای جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری کشور و منطقه از ضرورت ها و اولویت های جدی این منطقه است. 

وی ادامه داد: برای توسعه حمل و نقل هوایی مجموعه ای از پروژه ها در دست انجام است که خوشبختانه امروز شاهد آغاز عملیات توسعه باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش به طول ۴ هزار و ۳۰۰ متر و عرض ۷۵ متر هستیم که مشابه آن فقط در فرودگاه امام وجود داد.

 غلامحسین مظفری افزود: این پروژه حدود ۱۱ سال قبل باید انجام می شد که به دلایلی متاسفانه انجام نشده بود و تلاش ما این است که طرحهای زیرساختی جزیره با سرعت بیشتر و البته با کیفیت بالا انجام گیرد. 

وی اضافه کرد: در مجموعه فعالیت هایی که در فرودگاه کیش در حال انجام هست، باند جنوبی یکی از زیرساخت های اصلی هست و در کنار این طرح ساخت ایستگاه سوخت رسانی با سرعت در حال انجام است.

  وی اضافه کرد: همچنین همزمان با اجرای این طرح، ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش بعد از سه سال توقف، منابع مالی آن تامین شده و درحال اجرا است که  امیدواریم که تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

 مدیرعامل منطقه آزاد کیش، تامین تجهیرات مورد نیاز فرودگاه این جزیره را از دیگر طرحهای در دست اقدام ذکر کرد و افزود: بخشی از این تجهیزات هفته گذشته وارد شده و بخش دیگر در حال خرید و  انتقال به کشور است که امیدواریم که با این اتفاقات خوب، فرودگاه جزیره کیش به فرودگاهی پیشرفته و مجهز به همه امکانات تبدیل شود.

مظفری تصریح کرد: یکی از راهبردهای اصلی ما توسعه ناوگان هوایی است، البته واقعیت این است که ما در حال حاضر شرایط سختی داریم، یعنی در بحث ورود هواپیمای جدید در کشور با شرایط مشکلی مواجه هستیم، با اینحال تلاش جدی در این زمینه در حال انجام است و دیروز آخرین مذاکرات را برای  اضافه کردن سه فروند هواپیمای جدید به ناوگان حمل و نقل هوایی کیش انجام شد که هم اکنون در مرحله نهایی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این دو فروند از هواپیماهای زمین گیرشده ما تعمیر و  به مجموعه اضافه شده و دو فروند نیز با خرید موتور راه اندازی و نهایتا تا یکماه آینده به ناوگان حمل و نقل هوایی کیش  اضافه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.