| کد خبر: 201796 |

تولید بوئینگ مکس ۷۳۷ متوقف می‌شود

مدیرعامل بوئینگ گفت معلق کردن تولید مکس ۷۳۷ مقرون به صرفه تر از کاهش مجدد تولید آن است.

تین نیوز

مدیرعامل بوئینگ گفت معلق کردن تولید مکس ۷۳۷ مقرون به صرفه تر از کاهش مجدد تولید آن است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سی ان بی سی، در بحبوحه ادامه بی ثباتی در مورد بازگشت هواپیمای مکس 737 به آسمان، شرکت بوئینگ به زودی تصمیم خود را در مورد کاهش تولید این هواپیما یا توقف آن اعلام می کند.

 این شرکت بارها به سرمایه‌گذارانش هشدار داده احتمال کاهش مجدد یا توقف موقت تولید این هواپیما در صورت طولانی تر شدن ممنوعیت پرواز آن وجود دارد. دنیس مولنبرگ، مدیرعامل بوئینگ گفت معلق کردن تولید مکس 737 مقرون به صرفه تر از کاهش مجدد تولید آن است.

 بوئینگ در ماه آوریل پس از دو سقوط مرگبار پرفروش ترین هواپیمای خود طی پنج ماه، تولید مکس 737 را 20 درصد کاهش داد و از 52 هواپیما در ماه به 42 هواپیما رساند. ناظران سراسر جهان این هواپیما را زمین گیر کردند.

 بوئینگ هفته گذشته اعلام کرد به نظر نمی‌رسد ناظران جهانی مجوز پرواز دوباره این هواپیما را تا پایان سال صادر کنند. کاهش بیشتر تولید این هواپیما یا توقف تولید آن فشار بیشتری بر بوئینگ می آورد. این هواپیماسازی همین حالا هم با صورتحساب های فزاینده ناشی از زمین گیر شدن مکس دست و پنجه نرم می کند.

 زمین گیر شدن طولانی‌مدت مکس737 این شرکت را مجبور کرده در تصمیم خود برای افزایش تولید در سال آینده تجدید نظر کند. سهام بوئینگ حدود 20 درصد از زمان دومین تصادف آن در ماه مارس سقوط کرده ولی در سال جاری میلادی تا حالا 6 درصد افزایش داشته است.

 سخنگوی بویینگ زمان مشخصی برای بازگشت این هواپیمای بوئینگ ذکر نکرد ولی گفت بررسی ها ادامه دارد.

 زمان بازگشت مکس 737 بارها تغییر کرده و باعث عدم اطمینان خطوط هوایی مثل امریکن شده است. این خط هوایی هفته گذشته هواپیما های مکس737 را از جدول پرواز خود را تا اوایل آوریل بیرون کشید .این بدان معناست که این خط هوایی انتظار دارد زمین گیر شدن مکس بیش از یک سال طول بکشد. زمین گیر شدن این هواپیما هزینه هایی برای خطوط هوایی مثل امریکن، ساوث وست و یونایتد دارد و صدها میلیارد دلار از درآمد آنها را کم میکند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.