| کد خبر: 188214 |

◄ 99 درصد آژانس‌ها در حوزه گردشگر خروجی کار می‌کنند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از ریزش 40 درصدی گردشگر خروجی در سال گذشته به نسبت سال 96 خبر داد و گفت: سبد ورودی و خروجی گردشگر در ایران نابرابر است چرا که بیش از 99 درصد دفاتر خدمات مسافرتی ما در بخش گردشگر خروجی کار میکنند.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از ریزش 40 درصدی گردشگر خروجی در سال گذشته به نسبت سال 96 خبر داد و گفت: سبد ورودی و خروجی گردشگر در ایران نابرابر است چرا که  بیش از 99 درصد دفاتر خدمات مسافرتی ما در بخش گردشگر خروجی کار می‌کنند.

حرمت اله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین نیوز با انتقاد از گران بودن بسته سفر در ایران عنوان کرد: ریزش مسافران داخلی و خارجی در سال گذشته تنها به گران بودن قیمت بلیت هواپیما بر نمی‌گردد و بخشی از آن به دلیل عدم ثبات قیمت در کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: در سال گذشته به نسبت سال 96 شاهد ریزش 40 درصدی گردشگر خروجی بوده‌ایم و بیش از 25 درصد ریزش گردشگر داخلی داشته‌ایم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران عنوان کرد: بر خلاف اینکه عنوان می‌شود سال گذشته گردشگر ورودی به ایران افزایش یافته است باید عنوان کنم رشدی در این حوزه صورت نگرفته است.

رفیعی با انتقاد به اینکه بیش از 99 درصد آژانس‌های هواپیمایی خواسته یا نخواسته که به دلیل کوتاهی دولت است؛ خروجی کار و کمتر از یک درصد ورودی کار هستند، بیان کرد: درست نیست که سبد ورودی و خروجی گردشگر نابرابر باشد. برای مثال زمانی که اعلام می‌کنند ما 8 میلیون گردشگر ورودی و 8 میلیون گردشگر خروجی داشته‌ایم دلیلی ندارد که بیش از 99 درصد از دفاتر ما از 8 میلیون مسافر ارتزاق کنند و کمتر از یک درصد از 8 میلیون دیگر؛ این نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد. از همین رو دولت باید چتر حمایتی خود را به روی تمام صنعت گردشگری باز کند.

او با بیان اینکه دولت باید کمک کند که تا سایر دفاتر خدمات مسافرتری نیز در بخش گردشگر ورودی کار کنند تا بتوانند در این شرایط فعلی امورات خود را بگذرانند، تصریح کرد: دولت باید به روی این مسئله نگاه ملی داشته باشد چرا که ورود دفاتر ما به این حوزه ارزآوری را به همراه خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران تأکید کرد: دولت باید به این نتیجه برسد که دفاتر خدمات مسافرتی ورودی کار و خروجی کار را از هم جدا نکند و حتی همه دفاتر را ملزم به این کند که در بخش گردشگر ورودی نیز کار کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.