| کد خبر: 182990 |

◄ تخصیص هفت‌هزارمیلیارد به تجهیزات امداد هوایی

در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، نمایندگان مجلس هفت هزار میلیارد ریال بودجه به تجهیز امداد هوایی، بازسازی و نوسازی پایگاه‌های امداد و نجات و انبارهای اضطراری و خودروهای امداد و نجات اختصاص دادند.

تین نیوز

در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، نمایندگان مجلس هفت هزار میلیارد ریال بودجه به تجهیز امداد هوایی، بازسازی و نوسازی پایگاه‌های امداد و نجات و انبارهای اضطراری و خودروهای امداد و نجات اختصاص دادند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز مجلس بند الف تبصره 13 بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 98 کل کشور را تصویب کردند.

براساس این مصوبه، در اجرای بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)‌، معادل هفت هزار میلیارد ریال از محل منابع ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380.11.27 با اصلاحات و الحاقات بعدی و از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای خرید و تأمین حداقل سه فروند بالگرد و تجهیزات امداد هوایی نوسازی، بازسازی، خرید و احداث پایگاه‌های امداد و نجات و انبارهای اضطراری، خودروهای امداد و نجات و سایر تکالیف مندرج در قانون اساسنامه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی آن به‌منظور پیشگیری و آمادگی و مقابله با حوادث، سوانح و بحران‌ها در اختیار جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا مطابق اساسنامه خود به مصرف برساند.

براساس این مصوبه، سازمان برنامه‌وبودجه کشور و جمعیت هلال‌احمر مکلف هستند گزارش اجرای این جزء را در مقاطع سه‌ماهه به کمیسیون‌های «برنامه‌وبودجه و محاسبات»، «بهداشت و درمان»، «امور داخلی کشور و شوراها» و «عمران» مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

نمایندگان در این بند همچنین مقرر کردند: در اجرای بند (1) ماده (17) قانون اساسنامه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران 42 درصد از درآمد ردیف 160157 به‌جز درآمد حاصل از تعویض سند‌های مالکیت (تک‌برگی) موضوع ردیف درآمدی 140141 و ماده (15) قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور مصوب 1393.11.12 به‌عنوان درآمد اختصاصی جمعیت هلال‌احمر ذیل ردیف 131000 منظور می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.