| کد خبر: 182279 |

معاون پژوهشی خبر داد

◄ پایان طراحی اولیه هواپیمای هشت نفره

معاون پژوهشی پژوهشگاه هوافضا از پایان اولین مرحله طراحی هواپیمای هشت نفره به خبر داد و گفت: در صورت تأمین بودجه این پروژه تا 5 سال آینده به نتیجه می‌رسد.

تین نیوز

معاون پژوهشی پژوهشگاه هوافضا از پایان اولین مرحله طراحی هواپیمای هشت نفره به خبر داد و گفت: در صورت تأمین بودجه این پروژه تا 5 سال آینده به نتیجه می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد طیبی رهنی در مورد فعالیت‌های پژوهشگاه هوافضا در حوزه هوانوردی عمومی به ایرنا، توضیح داد: حوزه جدید بحث‌های صنعت هوایی است که به استناد سند راهبردی پژوهشگاه، هواپیماهای سبک یا هوانوردی عمومی را شامل می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف افزود: منظور از این هواپیماها، هواپیماهایی است که ظرفیت حمل 2 تا 19 نفر را دارد و با بررسی‌هایی که کردیم به این نتیجه رسیدیم که یک هواپیمای 8 نفره شاید بهترین شروع برای کار ما باشد؛ زیرا هواپیماهایی با ظرفیت تا 8 نفر را در مراکز مختلف داخل کشور کار کرده‌اند، هرچند شاید هنوز عملیاتی نشده باشد. بنابراین هدف ما طراحی و ساخت یک هواپیمای هشت نفره، پیستونی، بدنه فلزی، چرخ ثابت است.

طیبی در مورد موارد استفاده این هواپیماها گفت: مثلاً برای مسافتی بین بیرجند تا فردوس در استان خراسان جنوبی (حدود 200 کیلومتر) که امکان مسافرت با هواپیما نیست و باید با خودرو در مسیرهای دشوار آن را طی کرد، این هواپیماها قابل استفاده و مناسب هستند، همچنین در سوانح و کمک‌رسانی‌ها بسیار کاربرد دارند. 

وی با اشاره به رایزنی‌ها با مسئولان شهر فردوس برای حمایت مالی از این پروژه گفت: بررسی اولیه ما این است که اگر شرایط مهیا باشد تا 5 سال بعد به نتیجه می‌رسد، فعلاً در مرحله اولیه طراحی هستیم و مرحله صفر تکمیل شده و وارد مرحله بعد شده‌ایم. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با مسئولان شهر فردوس داریم که حاضرشده‌اند از نظر مالی پروژه را حمایت کنند، حتی فرودگاه کوچکی در این شهر دارند که استفاده از هواپیما را برای این فاصله راحت‌تر می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بانام 0 0

    اگر ما با این سرعت و کیفیت قدرت طراحی داریم چطور بعد از 30 سال هنوز نتونستیم کوچکترین تغییری حتی ظاهری در پراید یا پژو ایجاد کنیم؟

  • ناشناس 0 0

    مهمتر از ساخت قیمت و میزان ایمنی اش هست! اگر هواپیما های فجر خوش فروش بودن الان مدل های جدیدش با ظرفیت بالاتر تولید شده بود!
    اما افراد صنعتی یا دانشگاهی این نکات رو در نظر نمیگیرند بلکه یک بازرگان نیاز هست!