| کد خبر: 173384 |

◄ بازخواست ایرلاین‌های آمریکایی بابت افزایش هزینه کنترل‌ بار

قانون‌گذاران آمریکایی خواستار پاسخگویی ایرلاین‌ها این کشور بابت افزایش هزینه کنترل بار و انتخاب صندلی شدند.

تین نیوز

قانون‌گذاران آمریکایی خواستار پاسخگویی ایرلاین‌های این کشور بابت افزایش هزینه کنترل بار و انتخاب صندلی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، پیگیری قانون‌گذاران آمریکایی از ایرلاین‌ها در پی افزایش هزینه کنترل بار در دو ایرلاین جت‌بلو و یونایتد ایرلاینز صورت گرفت.

ایرلاین یونایتد اعلام کرده که تا پایان سال امکان انتخاب صندلی برای مسافران را  از حالت رایگان خارج خواهد کرد.

در نامه‌ای که در روز ششم سپتامبر (15 شهریور) به 11 ایرلاین ارسال شد این‌چنین تذکر داده شد: مسافران جذب ایرلاین‌های‌هایی می‌شوند که ارزان‌تر هستند اما افزایش هزینه خدماتی ایرلاین‌ها در نهایت منجر به افزایش قیمت سفر هوایی خواهد شد.

در این نامه از ایرلاین‌ها درخواست شد تا سازوکار تعیین هزینه‌های کنترل بار و هزینه تغییر بلیت که از یک دهه گذشته آغاز شده است را شفاف‌سازی کنند.

اخذ هزینه‌های اضافی ایرلاین‌ها که جز 7.5 درصد مالیات محسوب نمی‌شود باعث افزایش درآمد آن‌ها می‌شود. بر اساس اطلاعات سازمان حمل‌ونقل آمریکا سال گذشته ایرلاین‌های این کشور از  محل کنترل بار، 4.6 میلیارد دلار درآمد داشتند که معادل یک‌سوم درآمد حاصل از هزینه کنترل بار از سال 2012 است.

اما السون مک فی، سخنگوی شرکت‌های هواپیمایی آمریکا ( American،JetBlue ،United و Southwest) گفت: اخذ چنین مبالغی بابت هزینه‌های جانبی کمک به افزایش درآمدزایی ایرلاین ها و جبران هزینه‌هایی است که مسافرها پولی بابت آن پرداخت نمی‌کنند.

او به افزایش روزافزون هزینه‌ها در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: افزایش درآمد ایرلاین ها از طریق اخذ چنین هزینه‌های جانبی از مسافران باعث افزایش سطح درامد کل  و کمک به اقتصاد کشور می‌شود.

ایرلاین‌های آمریکا اخذ هزینه بابت کنترل بلیت از مسافر را یک دهه پیش و هم‌زمان با افزایش قیمت سوخت آغاز کردند؛ از همان زمان هزینه‌های جدید ظهور یافت.

همچنین در نامه‌های جداگانه که به سازمان حمل‌ونقل آمریکا در تاریخ  نهم و دهم سپتامبر ارسال شد اینکه چرا ایرلاین‌ها سیاستی را اعمال نمی‌کنند که حتماً تمام اعضای خانواده به همراه فرزندانشان کنار هم بنشینند نیز، مطرح شد.

ایرلان‌هایی که بلیت تجاری (economy) ارائه می‌دهند سیتمی بابت هشدار چندین باره برای انتخاب صندلی تعبیه نکرده‌اند اما  در زمان کنترل بلیت حداقل یکی از والدین را کنار فرزند خانواده قرار می‌دهند.

منبع: cnbc.com

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.