| کد خبر: 167723 |

◄ مقصر افزایش قیمت بلیت هواپیما پیدا شد

عامل اصلی افزایش نامتعارف قیمت بلیت هواپیما، دلالان هستند.

تین نیوز

120 سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما شناسایی و فهرست آنها در اختیار مقامات قضایی قرار داده‌ شده است.

مقصود اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این مطلب گفت: عامل اصلی افزایش نامتعارف قیمت بلیت دلالان  هستند.

اسعدی‌سامانی درباره حضور دلالان در بازار فروش بلیت هواپیما و افزایش جهشی نرخ‌ها در تعطیلات و ایام پیک، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی کلاس نرخ‌های بلیت هواپیما برای مسیرهای مختلف را تعیین و اعلام می‌کنند که این نرخ‌ها باملاحظه ایام پیک دارای حداقل و حداکثر قیمت‌ها هستند.

او افزود: ممکن است یک شرکت هواپیمایی برای مسیر تهران-مشهد 15 نرخ متفاوت اعلام کنند که هر یک از نرخ‌ها براساس روز، ساعت پرواز و سایر عوامل مؤثر در تعیین قیمت، برآورد شده‌اند.

اسعدی‌سامانی با تأکید براینکه هیچ‌یک از ایرلاین‌ها در ایام پیک افزایش قیمت بر روی بلیت‌ها اعمال نمی‌کنند، گفت: این افزایش قیمت‌ها در آستانه تعطیلات و ایام پیک از سوی برخی از واسطه‌گران و سایت‌های غیرمجاز اعمال و بلیت‌ها با نرخ‌های بالا به مردم فروخته می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: ازآنجایی‌که استقبال مردم برای خرید بلیت در روزهای پیک بالا است این سایت‌ها از موقعیت سوءاستفاده می‌کنند و بلیت‌ها را بسیار گران‌تر از نرخ واقعی به فروش می‌رسانند.

او با تأکید براینکه لیست سایت‌های مجاز فروش بلیت هواپیما در سایت سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی منتشرشده است، گفت: علاوه بر امکان مشاهده فهرست سایت‌های مجاز، فهرست حداقل و حداکثر نرخ بلیت هواپیما در سایت انجمن منتشرشده و مسافران دسترسی به نرخ‌های واقعی را دارند و می‌توانند درصورت بالا بودن قیمت بلیت هواپیما از حداکثر نرخ اعلامی، پیگیری‌های قانونی را انجام دهند.

اسعدی‌سامانی با تأکید براینکه دلالان باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما می‌شوند، گفت: درحال‌حاضر سازمان هواپیمایی بحث ساماندهی سایت‌های فروش بلیت هواپیما را دنبال می‌کند و طبق قوانین موجود تمام سایت‌هایی که درزمینهٔ فروش بلیت فعال هستند باید از سازمان هواپیمایی مجوز دریافت کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، او با اشاره به شناسایی سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما اظهار داشت: تاکنون 120 سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما شناسایی‌شده است و این فهرست را دراختیار سازمان هواپیمایی قرار داده‌ایم و سازمان هم فهرست را دراختیار مقامات قضایی قرار داده است.

در سال جاری و در چند مورد، گزارش‌هایی مبنی برافزایش نامتعارف قیمت بلیت در مسیرهای پرتردد منتشر شد که همگی از طرف ایرلاین‌ها رد شدند. به‌نظر می‌رسد برخی سایت‌های خریدوفروش بلیت در روزهای پیک سفر، قیمت‌ها را به‌دلخواه تغییر می‌دهند.

سازمان هواپیمایی کشوری پیش‌ازاین قول داده بود که با چنین اتفاقاتی و عوامل آن برخورد کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.