| کد خبر: 166590 |

مشاور وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ درخواست ایرباس برای مذاکره با «هما» بر سر قراردادهای خرید هواپیما

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از درخواست ایرباس برای مذاکره با شرکت هواپیمایی «هما» خبر داد.

تین نیوز

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از درخواست ایرباس برای مذاکره با «هما» خبر داد.

اصغر فخریه‌کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص اینکه قرار بود ایرباس در هفته جاری موضع خود را درباره قرارداد با ایران مشخص کند، عنوان کرد: ایرباس تاکنون موضعی را اعلام نکرده اما درخواست مذاکره داشته است.

وی  افزود: قرار است مدیرعامل «هما»،  وقتی را به جهت تعیین زمان مذاکره مشخص کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ایرباس در مدت 90 تا 180 روزه تلاشی برای تحویل تعدادی هواپیما به ایران خواهد کرد، توضیح داد: ایرباس برای تحویل هواپیما در این مدت زمان کوتاه نیازمند شرایطی است که یکی از آن شرایط موجود بودن هواپیما است.

فخریه‌کاشان می‌افزاید: ایرباس اگر بخواهد هواپیمایی به ایران تحویل بدهد تنها در همین مدت دو-سه ماهه خواهد توانست چرا که موتور این هواپیما از آمریکا ارسال می‌شود و در این رابطه محدودیت آمریکا وجود دارد.

او تأکید کرد: لازم است در راستای مشخص شدن موضوعات با ایرباس مذاکره کنیم تا ببینیم آیا برای این موارد راه‌حلی دارند یا خیر.

فخریه‌کاشان با اشاره به اینکه اروپایی‌ها در تلاش هستند تا راه‌حلی در راستای حفظ قراردادهای شرکت‌های ایرانی با اروپایی پیدا کنند، افزود: حتی در راستای این موضوع هم موانع و مشکلاتی وجود دارد برای مثال اگر شرکت‌های آمریکایی به شرکت‌‌های اروپایی قطعه ندهد آن موقع شرکت‌هایی اروپایی کار نمی‌تواند انجام دهد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که آیا شما برای مذاکره برگ برنده‌ای دارید؟ عنوان کرد: بدون اینکه بخواهم شعاری صحبت کنم باید بگوییم که تاکنون هم ایران برنده بوده است. زمانی که اروپا در مقابل آمریکا موضع گرفته است و به شرکت‌ها اروپایی اعلام کرده است که باید تحریم‌های آمریکا را نادیده بگیرند و اگر این کار را انجام ندهند متخلف خواهند بود و باید جریمه شوند یا اینکه اروپا پشت سر هم با وزارت خارجه ایران جلسه می‌گذارد تا راه‌حلی برای موضوعات بانکی و حفظ قراردادها داشته باشد؛ این نشان از جایگاه ایران دارد و کار بسیار ارزشمندی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.