| کد خبر: 165225 |

◄ اعتماد از دست رفته مسافران به حمل‌ونقل هوایی چگونه بازمی‌گردد؟

یک کارشناس حمل و نقلی مطرح کرد: اگر بخواهیم اعتماد ازدست‌رفته مسافران ایرانی به مد حمل‌ونقل هوایی را به دوران دهه 40 و 50 شمسی بازگردانیم، چاره‌ای جز بهبود عملکرد سیستم‌های فعلی نداریم.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقلی مطرح کرد: اگر بخواهیم اعتماد ازدست‌رفته مسافران ایرانی به مد حمل‌ونقل هوایی را به دوران دهه 40 و 50 شمسی بازگردانیم، چاره‌ای جز بهبود عملکرد سیستم‌های فعلی نداریم.

فراز شیخ حسنی در گفت‌وگو با تین‌نیوز با انتقاد نسبت به موضوع فروش بلیت اینترنتی هواپیما عنوان کرد: فروش بلیت هواپیما در بستر اینترنت روش بسیار خوبی است که سال‌هاست رایج شده اما متأسفانه تفاوت‌هایی با سیستم‌های مشابه خارجی دارد برای مثال یکی از این مشکلات این است که بلیت رفت‌وبرگشت با تخفیف ارائه نمی‌شود.

وی افزود: در شرکت‌های هواپیمایی به دلیل تعریف نشدن سفر غیرمستقیم، هزینه هر پرواز به‌صورت جداگانه از مسافر دریافت می‌شود درحالی‌که در خارج از ایران، هرچه توقف‌ها بیشتر و بیشتر گردد، هزینه کلی سفر کمتر و کمتر خواهد شد تا جایی که مشاهده می‌گردد بسیاری از مسافران، ترجیح می‌دهند با چند توقف به مقصد برسند تا در هزینه سفر آن‌ها صرفه‌جویی شده باشد.

این کارشناس صنعت هوایی بابیان اینکه ارائه خدمات به‌صورت فصلی چارتری مزایای بیشتری نسبت به چارتر معمولی دارد، بیان کرد: متأسفانه این نوع پروازها، فقط برای برخی مسیرهای خارجی تعریف‌شده است و به قدری متغیر است که مسافر نهایتاً باید خرید بلیت چارتر فصلی خود را در قالب تور به آژانس‌های هواپیمایی بسپارد.

او افزود: به نظر می‌رسد اصلاح دو مورد ذکرشده چندان با سیستم چارتری سازگار نیست. حتی اگر قرار باشد بلیت‌های چارتری همچنان برقرار باشند، بهتر است فقط و فقط در برخی از فصول از سال ارائه گردند و تنها برخی مسیرهای خاص و پرتردد را پوشش دهند.

شیخ حسنی معتقد است؛ قرار دادن یک سقف هزینه برای بلیت‌های چارتری، از دیگر راه‌های مؤثر مدیریت بر این نوع بلیت‌هاست. به‌طور کل، در علم حمل‌ونقل، بایستی همواره تمامی وجوه هرچند وقت یک‌بار مورد بررسی قرار گیرند و در صورت لزوم، تغییر و اصلاح و یا بهبود یابند. تمامی مسائل مطرح‌شده در این نوشتار و نوشتارهای قبلی، پیشنهادهایی برای بهبود این سیستم و راحتی بیشتر مسافران است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اعتماد ازدست‌رفته مسافران ایرانی به مد حمل‌ونقل هوایی را به دوران دهه 40 و 50 شمسی بازگردانیم، چاره‌ای جز بهبود عملکرد سیستم‌های فعلی نداریم و نه‌فقط حمل‌ونقل هوایی، بلکه حمل‌ونقل دریایی و زمینی نیز بایستی هرچند وقت یک‌بار خود را بروز رسانی کنند و سیستم‌ها باید طوری در کنار هم چیده شوند تا هم استفاده‌کنندگان و هم سیاست‌گذاران و هم بهره‌برداران بتوانند سود خود را از آن دریافت دارند و به‌اصطلاح برد برد باشند.     

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.